Кошмар закінчився: NASA запланувала місію VERITAS до Венери на 2031 рік

Після тривалих невдач, спричинених бюджетними обмеженнями та кадровими проблемами в Лабораторії реактивного руху NASA (JPL), довгоочікувана місія до Венери VERITAS (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy) нарешті отримала фінансування. За словами космічної агенції, кошти знайшлися і VERITAS вирушить на Венеру в 2031 році.

Місія VERITAS (концепт). Джерело: NASA/JPL-Caltech

Спочатку запланований на запуск у 2027 році проєкт був поставлений на паузу після скорочення фінансування у бюджетній пропозиції на 2024 рік. Утім, цього тижня остаточний варіант бюджету NASA приніс несподіваний поворот — VERITAS дали зелене світло, хоча відтермінували запуск на 4 роки.

«Кошмар закінчився. Нарешті ми отримали бюджет та затверджену дату запуску. Чесно кажучи, у це навіть важко повірити. Я ходила вчора ввечері й просила людей ущипнути мене, щоб переконатися, що я не сплю!», — так прокоментувала радісну звістку заступниця головного дослідника місії VERITAS Дарбі Дьяр.

30 років паузи у дослідженнях Венери

Остання місія до Венери Magellan завершилася 1994 року. Тривалий час на Венеру взагалі не звертали уваги, що викликало розчарування серед пристрасних ентузіастів цієї планети. Але промінчик надії з’явився у 2021 році, коли NASA оголосила про спорядження двох місій до Венери, одна з яких була VERITAS. Але згодом незалежна наглядова рада виявила системні проблеми в JPL, яка спочатку мала на меті розслідувати затримку місії Psyche. Це спонукало NASA призупинити програму VERITAS.

Після того, як у бюджетному запиті NASA на 2024 рік фінансування VERITAS було скорочено до 1,5 млн доларів, у порівнянні з початково запланованими 124 млн, місія опинилася на межі скасування. Проте команда VERITAS продовжувала працювати попри обмежений бюджет, співпрацюючи з міжнародними партнерами й навіть проводячи дослідницьку кампанію в Ісландії.

Зелене світло місії VERITAS

Дотримуючись свого слова, NASA повідомила команду VERITAS про вирішення долі проєкту в березні 2024 року. Попри жорсткі фінансові обмеження, космічна агенція залишилася відданою місії на Венеру, підбадьорена потоком підтримки з боку наукової спільноти.

Орбітальний апарат VERITAS обіцяє зробити революцію в нашому розумінні Венери, створюючи радіолокаційні карти з високою роздільною здатністю і розгадуючи склад гірських порід планети.

Раніше ми розповідали цікаві факти про Венеру.

За матеріалами gizmodo.com