NASA відправить дві місії до Венери

Національна аерокосмічна адміністрація США (NASA) назвала дві місії, вибрані для реалізації в рамках нового відбору по програмі Discovery. Ними стали проекти DAVINCI + і VERITAS, які передбачають відправку апаратів для вивчення Венери.

Венера в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech/Peter Rubin

Вони обійшли місії TRIDENT і Io Volcano Observer, метою яких були, відповідно, Тритон (найбільший супутник Нептуна) і юпітеріанський супутник Іо.

Місія VERITAS (Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy) розробляється Лабораторією реактивного руху (JPL NASA). В її рамках передбачається відправити до Венери орбітальний апарат, який займеться її картографуванням і вивченням тектонічних процесів. Він складе детальну тривимірну карту венеріанської поверхні, щоб допомогти знайти відповідь на питання, якою була найближча планета в далекому минулому і чи могла вона мати океан.

Аппарат VERITAS в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Для виконання поставлених завдань VERITAS буде оснащений потужною радарною системою і інфрачервоним спектрометром, який дозволить вченим заглянути під хмарний покрив «Ранкової зірки» і визначити склад її поверхні. Також апарат буде займатися вивченням гравітаційного поля Венери, що дозволить визначити особливості її внутрішньої будови. На даний момент його запуск запланований на 2026 рік

Місію DAVINCI + (Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble gases, Chemistry, and Imaging Plus) координує Центр космічних польотів ім. Годдарда. Вона передбачає створення зонда, призначеного для проведення хімічного аналізу атмосфери Венери. Його запуск намічений на 2030 рік.

Місія DAVINCI+ (концепт). Джерело: NASA GSFC visualization and CI Labs Michael Lentz and colleagues

Перед тим, як скинути спусковий зонд, VERITAS виконає два прольоти Венери і вивчить її атмосферу. Також він виконає спостереження Землі Іштар – одного з основних венеріанських гірських регіонів ( «материків»), де розташовані найвищі гори планети.

Що стосується атмосферного зонда, то в процесі спуску він буде робити аналізи проб повітря на різних висотах з метою пошуків благородних газів, а також інших хімічних елементів і сполук, які можуть допомогти вивчити минуле Венери і з’ясувати чи мала вона коли-небудь океан. Також апарат буде оснащений інфрачервоною камерою. В процесі спуску він повинен здійснити зйомку високогірного регіону Область Альфа, що дозволить скласти її топографічну карту і визначити хімічний склад.