Комета-прибулець пережила близьку зустріч із Сонцем

Безпосередньо перед тим, як зелена комета C/2022 E3 ZTF здійснить свій найближчий проліт повз Землю вперше за останні 50 тисяч років, 31 січня біля Сонця пролетіла незвичайна велика комета, яка виявилась навіть більшою за ZTF.

Комета 96P/Machholz

Більшість короткоперіодичних комет, які пролітають на дуже малій відстані від Сонця, мають розмір приблизно з будинок, і врешті випаровуються під час свого сміливого прольоту повз нашу зорю. Комета 96P/Machholz разюче відрізняється своїм розміром — вона має шість кілометрів у діаметрі та більше схожа на ціле місто. Але найцікавіше те, що вона може бути «інопланетною».

Орбіта комети 96P/Machholz

Астроном Девід Шлейхер з обсерваторії Lowell у штаті Аризона визначив хімічний склад 150 комет і виявив, що всі вони мають однаковий вміст хімічного ціану (CN). Усі, за винятком 96P/Machholz, у якої вміст цієї речовини виявився меншим на 1,5% від нормального рівня. Комета також має низький вміст молекул C2 і C3. Одним із пояснень є те, що вона могла прилетіти з-за меж Сонячної системи, тобто є міжзоряною.

Спостереження SOHO за кометою

Просування 96P/Machholz до Сонця спостерігали за допомогою SOHO — сонячної обсерваторії NASA, яка надає досить детальну візуальну інформацію. На основі знімків було створене сповільнене відео прольоту комети повз Сонце.

Більшість комет, які проходять так близько до Сонця, часто не виживають. Але 96P, очевидно, була достатньо великою, щоб вціліти після такого ризикованого маневру. Астрономи відстежили, що від ядра комети відкололись великі фрагменти за кілька днів до перигелію.

Лише в останні роки астрономи задокументували присутність міжзоряних комет, які відвідують наші околиці. Таких «інопланетних гостей» було помічено лише кілька за увесь час спостережень. 96P/Machholz має великі шанси стати однією з них: дивна траєкторія комети, яка дуже наблизила її до Сонця, низький вміст вуглецю та ціану — це лише деякі з причин, чому дослідники припускають, що вона могла прилетіти з-за меж Сонячної системи.

Раніше ми пояснювали, чому комета C/2022 E3 ZTF так сильно привертає увагу.