Колишні керівники NASA та ESA закликали залишити МКС у космосі для наступних поколінь

Минулого місяця NASA уклала зі SpaceX контракт на майже 1 млрд доларів для розробки спеціального космічного корабля, здатного змістити Міжнародну космічну станцію (МКС) з орбіти та знищити її в атмосфері Землі. Плани щодо знищення орбітального форпосту розробляються багато років. Космічна агенція сподівається втілити в життя проєкт до 2030 року, закінчивши тридцятирічну еру мирного міжнародного співробітництва на навколоземній орбіті.

Міжнародна космічна станція
Міжнародна космічна станція на навколоземній орбіті. Фото: NASA

Однак не всі згодні з цим рішенням. Жан-Жак Дорден, колишній генеральний директор Європейської космічної агенції, та Майкл Гріффін, колишній адміністратор NASA, наполягають на продовженні експлуатації МКС для подальших наукових досліджень.

«Ми, як двоє з багатьох будівельників МКС, рекомендуємо відповідальним особам розглянути альтернативні варіанти замість знищення станції», — заявив Дорден в інтерв’ю Forbes. Він вважає, що МКС слід передати майбутнім поколінням, надавши їм право вирішувати її подальшу долю.

Дорден та Гріффін пропонують використовувати один із розгінних блоків SpaceX для збереження станції. Вони вважають, що ракета має підняти висоту навколоземної орбіти МКС, а не знижувати її. Це дозволить станції бути далі від Землі та продовжити її експлуатацію протягом десятиліть на більш стабільній висоті. У відкритому листі, опублікованому в SpaceNews, вони стверджують, що для виведення МКС на кругову орбіту висотою 800 км потрібна швидкість 220 м/с.

Міжнародна космічна станція та пристикований до неї космічний корабель Starliner. Джерело: Maxar

«На більшій висоті космічна станція зможе існувати на орбіті протягом багатьох десятиліть, що дозволить майбутнім поколінням вирішувати її подальшу долю. МКС має бути залишена в такому стані, щоб жодна її частина не могла вибухнути й створити небезпеку сміття», — йдеться у листі.

«Ми питаємо нинішнє покоління: оскільки розгінний блок все одно має бути побудований, чи не краще використати його для підняття станції на вищу орбіту для можливого використання майбутніми поколіннями, ніж знищувати її під час входження в атмосферу?», — ставлять питання спільноті Дорден та Гріффін.

Раніше ми розповідали про історію створення МКС.