Термін служби МКС продовжили до 2030 року

США, Японія, Канада та країни Європи домовилися про продовження терміну служби МКС до 2030 року. Зі свого боку, «Роскосмос» погодився забезпечити підтримку станції щонайменше до 2028 року. Про це йдеться в повідомленні, опублікованому на сайті NASA.

МКС. Знімок, зроблений 8 листопада учасниками місії Crew-2. Джерело: NASA

МКС — це найбільша космічна споруда в історії людства. 400-тонна станція складається з 16 герметичних модулів, які є домівкою для постійного екіпажу з 7 осіб. МКС є місцем проведення численних наукових експериментів, а в майбутньому вона має поповнитися приватним сегментом, який з часом стане самостійною орбітальною станцією.

NASA та її партнери неодноразово заявляли про намір продовжити експлуатацію МКС, як мінімум до 2030 року. Однак ці плани були поставлені під сумнів після початку широкомасштабної російської агресії проти України. У її перші місяці керівники «Роскосмосу» зробили серію одіозних заяв, суть яких зводилася до того, що росія піде з МКС вже після 2024 року і сконцентрує всі зусилля на створенні власної орбітальної станції.

Утім, уже тоді багато експертів досить скептично поставилися до погроз Роскосмосу. З огляду на важкий стан справ у російській космічній промисловості (а також серію нещодавніх витоків із кораблів «Союз» і «Прогрес»), видавалося вкрай малоймовірним, що в країни-агресора справді залишилися ресурси, які дають змогу створити власну орбітальну станцію. У цій ситуації вихід росії з МКС фактично б означав закриття її пілотованої космічної програми.

Припущення про те, що всі ці гучні заяви були не більше ніж порожньою погрозою і спробою «набити собі ціну», нещодавно отримали підтвердження. 25 квітня «Роскосмос» повідомив про рішення продовжити участь у проєкті МКС до 2028 року. Пізніше це було підтверджено NASA. Отже, попри всі погрози та спроби російського шантажу, орбітальний форпост людства продовжить роботу до кінця поточного десятиліття.

Раніше ми розповідали про плани NASA побудувати спеціальний космічний буксир, який буде використаний для затоплення МКС.