James Webb зазнімкував кільця Юпітера та відстежив астероїд

Інститут досліджень космосу за допомогою космічного телескопа опублікував повний архів даних, зібраних телескопом James Webb (JWST) під час стадії його введення в експлуатацію. Він включає тестові та калібрувальні зображення, отримані під час підготовки інструментів обсерваторії до виконання наукової програми.

Юпітер очима телескопа James Webb

На одному із найцікавіших зображень можна побачити Юпітер. Раніше NASA вже публікувала зроблені JWST калібрувальні знімки планети, але новий портрет набагато перевершує їх з точки зору деталізації. На ньому можна побачити характерні смуги в атмосфері газового гіганта, Велику червону пляму та тінь, яка відкидається Європою на Юпітер (сам супутник знаходиться в нижній лівій частині знімка). Зображення отримане за допомогою камери NIRCam, з використанням фільтра на довжині хвилі 2,12 мкм.

Знімок Юпітера, зроблений телескопом James Webb на довжині хвилі 2,12 мкм. Джерело: Джерело: NASA, ESA, CSA, and B. Holler and J. Stansberry (STScI)

Інший знімок, зроблений з використанням фільтра на довжині хвилі 3,23 мкм, не може похвалитися такою самою деталізацією поверхні Юпітера. Але він цікавий з іншої причини. На знімку можна розглянути кільця планети. Вони дуже тьмяні, та й до цього, головним чином, знімкувалися космічними апаратами, які відвідували Юпітер.

Знімок Юпітера та його кілець, зроблений телескопом James Webb на довжині хвилі 3,23 мкм. Джерело: Джерело: NASA, ESA, CSA, and B. Holler and J. Stansberry (STScI)

Тест по відстеженню астероїда

Крім Юпітера, JWST також звернув свій погляд на Головний пояс астероїдів. Його метою став 4,5-кілометровий астероїд Тенцінґ (6481 Tenzing). Знімання проводилося в межах тесту з перевірки можливості JWST відстежувати швидкорухаючи об’єкти.

Тест телескопа James Webb по відстеженню астероїда Тенцінґ. Джерело: NASA, ESA, CSA, and B. Holler and J. Stansberry (STScI)

Результати знімання підтвердили, що JWST може відстежувати об’єкти, які рухаються зі швидкістю до 67 мілісекунд дуги за секунду (порівняно, швидкість руху Марса становить 30 мілісекунд дуги за секунду). Це більш ніж удвічі перевищує номінальні технічні вимоги до телескопа.

Нагадаємо, що недавно NASA опублікувала першу серію знімків JWST, зроблених під час його наукової програми.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov