James Webb успішно завершив процес повного розгортання

Космічний телескоп James Webb (скорочено WEBB чи JWST) завершив найскладніший етап своєї місії. Золотий рефлектор центральний елемент JWST був випрямлений у суботу, набувши повної увігнутої форми завширшки 6,5 метра. Отже, всі етапи розгортання були успішно пройдені: відкриття сонячних батарей, розкриття величезного сонцезахисного екрана, встановлення телескопічного штатива з вторинним дзеркалом та інсталяція головного дзеркала. Тепер попереду наступний тривалий етап фокусування.

Художня ілюстрація космічного телескопа James Webb NASA у повністю розгорнутому вигляді. Зображення: Space

Вчені мають намір використати обсерваторію JWST для спостережень за подіями, які відбулися лише за кілька сотень мільйонів років після Великого вибуху. Вони хочуть побачити найперші зорі, які осяяли Всесвіт. Велике «око» телескопа також буде спрямоване на атмосферу далеких планет, щоб побачити, чи можуть ці світи бути придатними для життя.

JWST
Оператори NASA телескопа JWST святкують завершення його розгортання. Фото: BBC

Диво інженерної думки вартістю 10 млрд доларів

«WEBB настільки потужний, що куди б ми не подивилися, ми маємо намір відкривати нові горизонти. Телескоп, безперечно, вразить людей. Він не залишить байдужими навіть тих, хто звик до зображень Hubble», — прокоментував в інтерв’ю BBC News Лі Файнберг, який очолює групу інженерів-проєктувальників James Webb в аерокосмічній адміністрації.

Телескоп є спільним проєктом американської, європейської та канадської космічних агенцій. Потрібно було понад 25 років, щоб спроєктувати та побудувати це диво інженерної думки вартістю 10 млрд доларів. JWST вийшов настільки великим, що його довелося скласти, щоб помістити у носову частину європейської ракети Ariane, яка вивела його на орбіту 25 грудня. Обсерваторія, оснащена технологіями нового покоління, замінить старий Hubble, термін експлуатації якого наближається до завершення.

Раніше ми складали список ТОП-7 загадок Всесвіту, деякі з них спробує розгадати James Webb.