Вчені візуалізували, що відбувалося у перші секунди після Великого вибуху

Фізики з університету Геттінгена й Окленда (Нова Зеландія) за допомогою комп’ютерної симуляції виявили, що процеси у перші трильйонні секунди після Великого вибуху вплинули на розподіл галактик у Всесвіті.

Модель перших секунд після Великого вибуху. Джерело: PHYS.org

Цифрова модель подій показала, що складна мережа структур могла сформуватися протягом першої трильйонної частинки секунди після Великого вибуху. Поведінка об’єктів, які дослідили фізики, імітує розподіл галактик у сучасному Всесвіті. Однак первісні космічні структури були мікроскопічно малі. Типові об’єкти мають масу всього кілька грамів — набагато менші, ніж сучасні елементарні частинки.

«Фізичний простір, представлений нашим моделюванням, помістився б в один протон, — прокоментував професор Йенс Німейєр, керівник групи астрофізичної космології Геттінгенського університету. — Це, мабуть, найбільша симуляція найменшої області Всесвіту, проведена досі».

На думку дослідників, формування таких структур та їхня взаємодія мали породити фоновий шум гравітаційних хвиль. Завдяки комп’ютерному моделюванню можна розрахувати силу ймовірного гравітаційного сигналу, який може бути виміряний у майбутньому.