James Webb допоможе уточнити кількість галактик у Всесвіті

Всесвіт має гігантські розміри. Він містить у собі безліч зір і галактик. Але «величезна кількість галактик» — це скільки? За словами астрофізика з Наукового інституту космічного телескопа в Балтіморі Маріо Лівіо, оцінки вчених розходяться в цьому питанні. Прийнятний діапазон становить від 100 до 200 млрд.

Першим приладом, який допоміг підрахувати хоча б приблизне їхнє число з наукової точки зору, був телескоп Hubble. У 1995 році астрономи направили космічне око на порожню область Великої Ведмедиці та збирали світло впродовж десяти днів. Результатом стало отримання знімка приблизно з 3 тисяч слабких галактик на одному кадрі. Світлина була названа Hubble Deep Field («Глибоке Поле Габбла»). Ці об’єкти були найдальшими, які коли-небудь бачили у Всесвіті на той час.

Hubble Deep Field
Hubble Deep Field (1995 рік). Фото: NASA

У 2003 і 2004 роках вчені зняли Hubble Ultra Deep Field, на якому виявилося близько 10 тисяч галактик у крихітній області в сузір’ї Печі. У 2012 році експеримент повторили втретє з покращеними інструментами — на фото під назвою Hubble eXtreme Deep Field були зображені 5,5 тис. галактик.

Hubble Ultra Deep Field
Hubble Ultra Deep Field (204 рік). Фото: NASA
Hubble eXtreme Deep Field
Hubble eXtreme Deep Field (2012 рік). Фото: NASA

Загалом Hubble виявив майже 100 млрд галактик у Всесвіті. Однак після того, як James Webb запрацює на повну силу, це число, ймовірно, збільшиться до 200 млрд. Причому вчені не впевнені, що навіть 200 млрд галактик є остаточною цифрою.

Космічний телескоп James Webb. Джерело: NASA

Нагадаємо, що раніше NASA показала, який вигляд матимуть знімки нового космічного телескопа.