Hubble показав сотні тисяч далеких галактик

Новини астрономії, астрофізики та космології

Поєднавши результати спостережень, виконаних космічним телескопом Hubble за останні 16 років, астрономи отримали безпрецедентне зображення ділянки неба в сузір’ї Печі, що містить 265 тис. галактик. Найближчі з них розташовані порівняно неподалік Чумацького Шляху. Світло найдальших було випущено, коли вік нашого Всесвіту становив лише пів мільярда років.

Зображення 265 000 галактик, отримане в рамках програми Hubble Legacy Field. Джерело: NASA, ESA, G. Illingworth і D. Magee (University of California, Santa Cruz), K. Whitaker (University of Connecticut), R. Bouwens (Leiden University), P. Oesch (University of Geneva), and the Hubble Legacy Field team

Зображення складено з 7,5 тис. окремих знімків, зроблених під час 31 різної спостережної програми. Загалом телескоп вивчав цю невелику ділянку неба протягом 250 днів. Спостереження велися в ультрафіолетовому, видимому та ближньому інфрачервоному діапазонах. Як відзначають дослідники, яскравість найбільш тьмяних галактик на знімку в 10 млрд разів менша, ніж у об’єктів, які здатні помітити людське око.

Фото 265 тис. галактик було опубліковане у рамках нової програми Hubble Legacy Field. Вона має продемонструвати можливості, які дав людству легендарний космічний телескоп. До його введення в дію астрономи могли спостерігати галактики на відстані не більше ніж 7 млрд світлових років. Тепер же, завдяки орбітальній обсерваторії, вони можуть вивчати об’єкти, що знаходяться на самому кордоні Всесвіту.

В цей час учасники програми працюють над створенням другого видання Hubble Legacy Field. Воно буде складено із 5200 окремих знімків. За словами астрономів, лише після запуску телескопа ім. Джеймса Вебба (James Webb Space Telescope) у них з’явиться можливість отримувати зображення, які перевершать подібні фотографії.

За матеріалами: https://spacetelescope.org