Hubble зазнімкував масивне скупчення галактик

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення, отримане космічним телескопом. На цей раз він зазнімкував скупчення галактик Abell 1351.

Скупчення галактик Abell 1351. Джерело: ESA/Hubble & NASA, H. Ebeling

На знімку Hubble можна побачити багато яскравих смуг. Це не артефакт знімання, а далекі галактики. Причина, чому їх зображення спотворилися таким чином, полягає в Abell 1351. Його потужна гравітація викривляє та посилює промені світла, які випускаються найвіддаленішими об’єктами, що призводить до виникнення оптичних міражів. Це називається ефектом гравітаційного лінзування.

Астрономи активно застосовують такі гравітаційні лінзи для того, щоб зазирнути на околиці Всесвіту. Вони дають змогу побачити такі далекі об’єкти, які не зміг би розглянути навіть найпотужніший із чинних телескопів.

Гравітаційні лінзи можуть створюватися не тільки скупченнями, але й меншими тілами, у тому числі й зорями. Як правило, вони використовуються для пошуку екзопланет. Цей метод також дає можливість знаходити об’єкти, які не входять до складу зоряних систем (планети-ізгої, коричневі карлики, мандрівні чорні діри) та реєструвати екзопланети, що знаходяться на дуже великих відстанях від Землі — у тому числі й у сусідніх галактиках.