NASA показала, якими будуть знімки нового космічного телескопа

Команда астрофізиків створила симульоване зображення, за допомогою якого можна уявити, якими будуть знімки нового космічного телескопа RST (Roman Space Telescope). У планах NASA запустити його 2027 року.

Як і знаменитий Hubble, RST обладнають 2,4-метровим дзеркалом, яке дозволить йому робити знімки зі схожою роздільною здатністю. Водночас нова обсерваторія не буде його «клоном». По-перше, на відміну від свого попередника, що спостерігає небесні тіла переважно у видимому світлі, RST зможе вести спостереження лише у ближньому інфрачервоному діапазоні. А по-друге, новий телескоп оснастять ширококутною камерою, що дозволяє знімати ділянки неба площею в 200 разів більше, ніж поле зору телескопа Hubble.

Команда астрофізиків із Центру космічних польотів імені Годдарда вирішила створити симуляцію зображення, яке зможе отримати телескоп RST. За основу вони взяли відомий знімок Hubble Ultra Deep Field. Попри те, що він охоплює крихітну ділянку, що дорівнює приблизно 1/13 000 000 від усієї площі неба, на ньому зображено понад 10 тисяч галактик. Спираючись на дані Hubble, астрофізики створили модель розподілу галактик на небі, після чого використали її, щоб продемонструвати технічні можливості RST.

Знімок Hubble Ultra Deep Field. Джерело: NASA/ESA

18 квадратів на симульованому зображенні відповідають полю зору RST. За підрахунками вчених, на кожному знімку нового телескопа можна буде побачити до 10 млн галактик. Подібні «зрізи» зможуть суттєво змінити сучасні уявлення про будову та еволюцію Всесвіту.

Симуляція знімка телескопа RST. Джерело: Nicole Drakos, Bruno Villasenor, Brant Robertson, Ryan Hausen, Mark Dickinson, Henry Ferguson, Steven Furlanetto, Jenny Greene, Piero Madau, Alice Shapley, Daniel Stark, Risa Wechsler

Нагадаємо, що ми також писали й про інші проєкти перспективних космічних телескопів нового покоління, які зараз розробляються NASA.