NASA затвердила остаточний проєкт обсерваторії RST

Проєкт космічного телескопа RST (Roman Space Telescope) успішно пройшов стадію затвердження фінального дизайну (Critical Design Review). Це означає, що фахівці зможуть перейти від виготовлення різних компонентів апарата до складання та комплексного тестування.

RST в уяві художника. Джерело: NASA

RST іноді називають наступником обсерваторії Hubble. Але це порівняння не зовсім коректне, оскільки апарати матимуть різні можливості. По-перше, при однаковому 2,4-метровому дзеркалі RST отримає 288-мегапіксельну камеру, що дозволить знімати ділянки неба площею 0,28 квадратних градусів — це в сотню більше за поле зору телескопа Hubble. Одним із ключових завдань інструменту стане спостереження великомасштабних структур Всесвіту та дослідження впливу темної матерії на галактики.

Другою важливою відмінністю є наявність у RST коронографа — пристрою, здатного «відсікати» світло зорі, який дозволить безпосередньо вивчати супутники, що обертаються навколо неї. Цей пристрій буде використовувати нову технологію блокування світла та компенсації спотворень у хвильовому фронті. До його складу ввійде набір із кількох світлонепроникних дисків і двох дзеркал, поверхня яких може змінювати свою форму за командою з Землі. Таким чином, прилад зможе створювати найчіткіші зображення протопланетних і навколозоряних дисків, а також знайти кілька тисяч нових екзопланет і отримати прямі знімки найбільших із них.

Сонцезахисний екран обсерваторії RST у вакуумній камері. Джерело: NASA/Chris Gunn

Наразі фахівці NASA вже виготовили чимало компонентів RST, а деякі з них навіть проходять тестування. Зокрема, сонцезахисний екран апарата нещодавно піддався двотижневому випробуванню в вакуумній камері.

Запуск RST запланований на другу половину поточного десятиліття. Телескоп буде виведений на гало-орбіту навколо точки Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля». Його місія розрахована на п’ять років роботи.

За матеріалами: https://www.nasa.gov