Hubble та Spitzer побачили галактику, схожу на пінгвіна

NASA поділилася світлинами пари галактик за мільйони світлових років від Землі, які схожі на пінгвіна та його яйце. Зображення було отримане дуетом космічних апаратів Hubble та Spitzer. На знімку — об’єкт Arp 142, що має дивовижну схожість із відомим птахом. Ці дві галактики розташовані на відстані 23 млн світлових років від Землі — це в 10 разів далі від нас, ніж галактика Андромеди.

Галактики
На цьому зображенні показано взаємодію двох галактик. NGC 2936, колись спіральна галактика, і NGC 2937, менша еліптична галактика, дуже схожі на пінгвіна, який охороняє своє яйце. Це зображення є комбінацією видимого та інфрачервоного світла, створеного на основі даних, зібраних Hubble та Spizer. Фото: NASA

NASA пояснює, що «пінгвіняча» частина пари — це спіральна галактика, закручена і витягнута силою тяжіння своєї сусідки. «Яйце», навпаки, здається безликим через рівномірний розподіл старих світил. Це приховує будь-яку спотворену форму, спричинену сусідом.

Космічна агенція зазначає, що з часом гравітація буде зближувати ці дві галактики, поки вони не зіллються в одну. Такий тип злиття, ймовірно, відбувався в історії більшості великих галактик, які ми бачимо сьогодні, включаючи наш Чумацький Шлях.

NGC 2936 та NGC 2937
Галактики NGC 2936 та NGC 2937, що схожі на пінгвіна та яйце

«Пінгвін» офіційно відомий як NGC 2936. Його новоутворені зорі нагадують блакитнуваті нитки, зафіксовані телескопом Hubble. Газ, змішаний із пилом, помітний як червоні нитки, які виявляються за допомогою довших хвиль інфрачервоного світла телескопом Spitzer.

Каталогізована назва «яйця» — NGC 2937. На зображенні воно значно менше за NGC 2936. Зелене світіння вказує на те, що це скупчення набагато старіших зір. Той факт, що Spitzer не виявив червоного пилу, свідчить про те, що воно вже давно втратило запаси матерії, з яких народжуються нові зорі.

NGC 2936 та NGC 2937
Вигляд галактик NGC 2936 та NGC 2937 у програмі Space Engine

«Поєднання світла з видимого та інфрачервоного спектрів допомагає астрономам зібрати докупи складну історію життєвих циклів галактик», — кажуть у Лабораторії реактивного руху NASA.

Набагато новіший космічний телескоп James Webb ще не зафіксував ці галактики. Але якщо і коли це станеться, ми зможемо побачити її у ще більшій чіткості та деталізації.

Раніше ми повідомляли про те, що Hubble показав «танок» двох галактик.