Драматичне зіткнення галактик потрапило на знімок Hubble

Група супроводу місії Hubble опублікувала нове зображення. Воно демонструє драматичні наслідки зіткнення двох галактик.

Пара галактик NGC 6040 і LEDA 59642, що стикається. Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Dalcanton, Dark Energy Survey/DOE/FNAL/DECam/CTIO/NOIRLab/NSF/AURA

Пара, що стикається, зображена в правій частині знімка. Вона складається з NGC 6040 (викривлена спіральна галактика, видима з ребра) і LEDA 59642 (спіральна галактика, повернута до Землі «обличчям»). Ці галактики розташовані на відстані 570 млн світлових років від Сонячної системи. У лівому нижньому кутку також можна побачити частину еліптичної галактики NGC 6041, яка є складовою того самого скупчення, що й NGC 6040 та LEDA 59642. Але вона ніяк не бере участі в зіткненні.

Зіткнення галактик є одними з найбільш монументальних подій у Всесвіті, під час яких відбувається виділення великої кількості енергії, а об’єкти, які беруть участь у них, змінюються до невпізнаваності. Потужні гравітаційні взаємодії ущільнюють газопилові хмари, провокуючи спалахи зореутворення, а також руйнують вихідні спіральні структури. Вважається, що продуктом злиття зазвичай є більш «прості» еліптичні галактики.

Водночас треба розуміти, що через величезні відстані такі події розгортаються на гігантському, за людськими мірками, часовому масштабі. Наприклад, у майбутньому наш Чумацький Шлях зіткнеться з галактикою Андромеди. Але ця подія почнеться лише через чотири мільярди років, а сам процес зіткнення та подальшого злиття в єдиний об’єкт, займе ще сотні мільйонів років.

Раніше ми розповідали про потужні шторми, знайдені Hubble в атмосфері «гарячого юпітера» WASP-121b.