Hubble показав «танок» двох галактик

Представлене зображення було отримане телескопом Hubble. Воно демонструє «танок» двох галактик, розташованих від нас на відстані 100 млн світлових років. Ця взаємодія є своєрідною прелюдією перед початком їхнього остаточного злиття.

Взаємодіючі галактики NGC 5953 та NGC 5954 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Dalcanton

Галактика в нижній частині кадру має позначення NGC 5953, у верхній частині — NGC 5954. Вони здаються несхожими одна на одну, але це пов’язано з їхньою різною орієнтацією стосовно наземних спостерігачів. Насправді ж, як і наш Чумацький Шлях, NGC 5953 і NGC 5954 є спіральними системами. Фото Hubble дозволяє розглянути характерні деталі їхньої структури.

Гравітаційна взаємодія вже призвела до низки помітних ​​змін у формі «зоряних островів». Так, один зі спіральних рукавів NGC 5954 витягнувся у напрямку до NGC 5953. За прогнозами астрономів, упродовж наступних кількох сотень мільйонів років вони зіллються, утворюючи єдину еліптичну галактику. У далекому майбутньому аналогічна доля чекає й на наш Чумацький Шлях. Приблизно через 5 млрд років він зблизиться з Туманністю Андромеди, що з часом призведе до утворення єдиної структури.

За матеріалами: https://esahubble.org