Hubble показав приголомшливий вид туманності Кіля неймовірної якості

Туманність Кіля — це супермодель серед космічних об’єктів Всесвіту. Ми бачили раніше фотографії цього об’єкта, які надавали обсерваторія VLT та космічний телескоп James Webb. Днями Hubble по-новому поглянув на цю космічну красу.

Яскраві зірки серед газу та пилу туманності Кіля, відомого зоряного ясла
Яскраві зорі серед газу та пилу туманності Кіля, відомих зоряних ясел. Фото: NASA, EKA

Блискуче зображення було опубліковане NASA цього тижня. Кіль, офіційно відома як NGC 3372, — це емісійна туманність, сяюча маса газу та пилу, де активно народжуються зорі. Це один із найвідоміших об’єктів, зорі якого надають йому вигляду привида. Туманність у Кілі розташована приблизно на відстані від 6500 до 10 000 світлових років від Землі. Ета Кіля та HD 93129A, дві наймасивніші та найяскравіші зорі у нашій Галактиці, також розташовані у межах області цієї туманності.

«Коли зорі утворюються та виробляють ультрафіолетове випромінювання, їхні вітри розсіюють газ і пил навколо них, утворюючи темні, запорошені області, а іноді й порожні плями, де світила видно більш чітко», — йдеться у заяві NASA.

Туманність Кіля — величезна. Вона займає 300 світлових років простору. Новий знімок Hubble дозволяє детально розглянути лише невелику частину цієї туманності — від неймовірної кількості яскравих зір у цій місцевості перехоплює подих. NASA поділилася світлиною, на якій показана велика структура крупним планом в одній із центральних областей NGC 3372. Її повний розмір можна оцінити на знімку нижче.

Верхня ліва вставка позначає область туманності Кіля, яку Hubble спостерігав на новому зображенні. Фото: NASA, EKA

Hubble витратив понад три десятиліття на вивчення Всесвіту. Те, що він продовжує створювати такі зображення, є свідченням постійного покращення обладнання, яке подовжує життя космічного телескопа. Можливо, згодом ми отримаємо більше дивовижних зображень з інших частин космосу.

Раніше ми повідомляли про два погляди телескопа Hubble на одне зоряне скупчення.