Hubble показав сезонні зміни на Сатурні

Після припинення у 2017 році місії Cassini, телескопічні спостереження залишилися єдиним способом отримувати інформацію про сезонні зміни, що відбуваються на Сатурні. Ключову роль у них відіграє космічний телескоп Hubble, що має можливість отримувати зображення шостої планети у видимому, а також ближньому ультрафіолетовому та інфрачервоному діапазонах електромагнітного спектра.

Сатурн у 2018, 2019 і 2020 році (фото Hubble). Джерело: NASA/ESA/STScI/A. Simon/R. Roth

У нещодавньому випуску журналу Planetary Science Journal було опубліковано результати спостережень за Сатурном у період з 2018 по 2020 рік. Їх проводили в діапазоні довжин хвиль від 225 до 889 нм із використанням інструменту WFC3 (Wide Field Camera 3), встановленого на борту орбітальної обсерваторії.

Спостереження почалися відразу після літнього сонцестояння в північній півкулі Сатурна. У наступні три роки яскравість його екваторіальної зони збільшилася на 5-10%. Також були відзначені зміни сили вітрів. У 2018 році їхня швидкість дорівнювала приблизно 1600 км/год, тоді як середнє значення за результатами вимірювань Cassini у 2004-2009 роках становило 1300 км/год. Щоправда, у 2019 і 2020 роках швидкість вітру знову зменшилася й стала порівнянною з даними міжпланетного апарата.

Зміни в атмосфері Сатурна в період з 2018 по 2020 рік (фото Hubble). Джерело: NASA/ESA/STScI/A. Simon/R. Roth

Сезонні зміни не обмежилися лише екватором. На високих північних широтах спостерігалися шторми, що супроводжувалися зміною кольору хмар і збільшенням прозорості серпанку. Що стосується полярного регіону, то він став червонішим порівняно з попередніми роками. Це також пояснюється змінами властивостей атмосферних аерозолів.

Джерело https://www.nasa.gov