Hubble дослідив чорну діру більшу за Сонце в 4,5 мільярда разів

Космічний телескоп NASA Hubble зазнімкував нове фото еліптичної галактики M60 разом із блакитнуватою спіраллю NGC 4647. У центрі галактики M60 лежить надмасивна чорна діра, яка в 4,5 мільярда разів більша за наше Сонце – це одна з наймасивніших чорних дір, яку коли-небудь бачили у Всесвіті.

Своєрідна пара галактик
Своєрідна пара галактик із незрозумілою взаємодією під назвою Arp 116. Авторство: NASA, ESA

Галактика M60 має діаметр 120 тисяч світлових років та розташована у сузір’ї Діви, приблизно за 54 мільйони світлових років від Землі. Вона така ж масивна, як один трильйон Сонць. Видима зоряна величина галактики становить 9,8. Тому щоб розгледіти її центральну область краще всього спостерігати її у травні у невеликий телескоп.

Сусіда галактики – NGC 4647 – можна побачити лише за допомогою гігантських телескопів. Ця галактика становить приблизно дві третини від М60. За розміром вона приблизно така, як Чумацький Шлях, тому набагато менш масивна, ніж еліптична галактика M60.

Дві галактики утворюють пару, відому як Arp 116. Ступінь взаємодії цих двох галактик давно є питанням для астрономів. Немає жодних доказів утворення в них нових зірок, що було б одним із найбільш очевидних сигналів того, що дві галактики справді взаємодіють, незважаючи на те, що з Землі здається, що вони перекриваються.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb отримав найдетальніше фото галактики з подвійною перемичкою.

За матеріалами Techexplorist