Гелікоптер Ingenuity успішно здійснив 32-й політ на Марсі

Гелікоптер NASA Ingenuity здійснив черговий політ, піднявшись у марсіанське небо вдруге після двомісячної перерви через негоду на Марсі. За даними Лабораторії реактивного руху NASA, 18 вересня Ingenuity злетів та подолав відстань над поверхнею приблизно 94 метри. На подолання відстані гелікоптер витратив 55 секунд і досяг максимальної швидкості у 17,1 км/год.

Гелікоптер Ingenuity Mars
Гелікоптер Ingenuity Mars. Фото: NASA

Недільний політ був 32-м за рахунком для Ingenuity та другим у цьому місяці. Гвинтокрил вагою 1,8 кг вперше після «сплячки» піднявся у повітря 6 вересня. Взагалі Ingenuity спочатку був розрахований на демонстраційну місію з п’яти польотів. Місія мала на меті показати, що політ у цілому можливий у розрідженій атмосфері Марса. Гелікоптер швидко впорався з цим завданням та перейшов до розширеної місії, під час якої він служить розвідником Perseverance.

32-й політ ще більше наблизив гелікоптер до висохлої стародавньої дельти річки на дні марсіанського кратера Єзеро діаметром 45 км. Місцевість біля кратера наразі активно вивчає роботизований партнер гелікоптера, марсохід Perseverance. Члени команди Ingenuity сказали, що дістатися до дельти річки наразі є найближчим пріоритетом для місії.

Perseverance вже кілька місяців вивчає дельту річки. Марсохід розміром з автомобіль уже зібрав чотири зразки гірських порід, багатих на органічні молекули — будівельні блоки життя, що містять вуглець. Дослідники зможуть детально вивчити цей інтригуючий матеріал тут, на Землі, якщо все піде за планом. NASA та Європейське космічне агентство об’єднаються, щоб доставити зразки марсохода на нашу планету у спеціальній місії вже 2033 року.

Раніше ми повідомляли про те, як Ingenuity записав дивовижне відео швидкого польоту над Марсом.