Фото дня: палаюче серце галактики

Фото космосу

На представленому нижче зображенні, отриманому орбітальною обсерваторією Hubble, можна побачити центральний регіон галактики NGC 5033. Вона спостерігається у сузір’ї Гончих Псів і знаходиться на відстані 40 млн світлових років від Чумацького Шляху. Відкрив її знаменитий британський астроном Вільям Гершель (William Herschel) у 1785 році.

Зображення центру галактики NGC 5033, отримане телескопом Hubble. Джерело:ESA/Hubble & NASA

За своїм розміром ця система схожа на Чумацький Шлях — її діаметр становить близько 100 тис. світлових років. Як і в нашій галактиці, спіральні рукави NGC 5033 містять багато регіонів активного зореутворення. На знімку телескопа Hubble вони світяться блакитним світлом. Червоним кольором позначені найстаріші та холодні зорі.

Однак відмінності між двома «зоряними островами» також є. Зокрема, NGC 5033 не має перемички (бару). В астрономії так називають розташовані у центрах багатьох галактик потовщення із зір та газу, з кінців яких «виростають» їхні спіральні рукави. У той же час, центральний регіон NGC 5033 набагато активніший за ядро ​​Чумацького Шляху. Він інтенсивно випромінює у всіх діапазонах електромагнітного спектра і на знімку космічної обсерваторії буквально сяє. Подібний викид енергії пояснюється наслідками активності, розташованої в центрі галактики, надмасивної чорної діри, яка активно поглинає навколишню речовину.

Завдяки своїй відносної близькості до Чумацького Шляху, вдалого розташування та яскравому ядру, NGC 5033 є популярним об’єктом спостережень, як серед астрономів-аматорів, так і для великих обсерваторій.

За матеріалами https://spacetelescope.org