Фото дня: кометний краєвид

Космічні технології Фото космосу

30 вересня 2016 року Європейське космічне агентство завершило місію Rosetta. Під час ефектного фінального маневру інженери посадили апарат на поверхню комети Чурюмова-Герасименка (67Р/Churiumov-Gerasimenko). Швидше за все, він лежить на ній і донині.

На честь дворічної річниці припинення місії ESA опублікувало нове зображення комети, отримане вузькокутовою камерою OSIRIS, 22 вересня 2014 року. У момент знімання Rosetta була на відстані 26,2 км від поверхні кометного ядра. Кольори синтезовані шляхом додавання трьох знімків, зроблених через різні фільтри. Обробка зображення виконана іспанським астрономом-аматором Хасінтом Рохером Пересом (Jacint Roger Perez).

Поверхня комети 67P/Чурюмова-Герасименко. Джерело: ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA; J. Roger – CC BY SA 4.0

Зображення демонструє гру світла та тіні на поверхні комети. У центрі та лівій частині видно регіон Сет, розташований на більшій, з двох частин ядра. На задньому плані помітні контури регіонів Бабі та Акер.

У нижній частині виділяється 134-метрова скеля Асуан, що розділяє Сет та більш гладкий регіон Хапі, який розташований на перешийку, що з’єднує дві частини ядра. Проведені апаратом Rosetta спостереження показали, що під час проходження перигелію влітку 2015 року частина скелі впала. Це було викликано збільшеною активністю комети.

За матеріалами http://www.esa.int