Фото дня: Чумацький шлях над допоміжним телескопом VLT

Новини астрономії, астрофізики та космології Фото космосу

На цьому чудовому фото видно густонаселену центральну область Чумацького Шляху, що розкинулася над одним із допоміжних телескопів комплексу Дуже великого телескопа Європейської Південної обсерваторії (ESO VLT). Темне, усипане зорями небо – типова картина в місці встановлення VLT у чилійській пустелі Атакама. Завдяки поєднанню сухого клімату, великої висоти та відсутності світлового забруднення астрономи та персонал, що працюють тут, можуть милуватися подібним видовищем щоночі.

Чумацький шлях над одним із допоміжних телескопів VLT. Джерело: Y. Beletsky/ESO

Комплекс VLT складається з чотирьох основних 8,2-метрових телескопів (“юнітів”) та чотирьох 1,8-метрових допоміжних, один з яких показаний на знімку. Основні «юніти» VLT – стаціонарні. Допоміжні телескопи встановлені на рухомих платформах, і їх можна переміщати рейками, розміщуючи на 30 підготовлених майданчиках. Це дає можливість використовувати весь комплекс як інтерферометр з базою, що перебудовується.

За роки своєї роботи VLT дозволив астрономам зробити низку гучних відкриттів. Його використовували для отримання прямих зображень екзопланет, вивчення регіонів активного зореутворення, спостережень об’єктів Сонячної системи та відстеження окремих зір, що обертаються навколо надмасивної чорної діри в центрі Чумацького Шляху.

За матерыалами: https://www.eso.org