Euclid отримав сонячні батареї та теплозахисний екран

Фахівці компанії Thales Alenia Space успішно встановили на телескоп Euclid сонячні батареї та теплозахисний екран. Це стало ще одним важливим кроком на шляху до наміченого, на наступний рік, запуску місії.

Складання телескопа Euclid

Складання Euclid розпочалося у 2020 році. Після встановлення приладів, модуль корисного навантаження успішно пройшов ряд тестів, які продемонстрували його здатність витримати умови космічного польоту. Аналогічні випробування пройшов і службовий модуль. Після цього, наприкінці минулого року, вони були доставлені на підприємство Thales Alenia Space для фінального складання.

Сборка телескопа Euclid
Складання телескопа Euclid. Джерело: ESA — S. Corvaja

У березні 2022 року інженери успішно поєднали службовий модуль та модуль корисного навантаження. Тепер телескоп отримав сонячні батареї та теплозахисний екран. На цей час інженерам залишається лише встановити на Euclid антену і його збирання буде завершене. Після цього телескоп пройде серію фінальних тестів, а потім підготується до транспортування на космодром Куру у Французькій Гвіані. Зараз запуск телескопа запланований на 2023 рік.

Цілі та завдання телескопа Euclid

Телескоп Euclid призначений для вивчення історії розширення Всесвіту, формування його великомасштабних структур, розподілу загадкової темної матерії та темної енергії. Для цього він буде здійснювати високоточні вимірювання червоних зсувів далеких галактик (у радіусі до 10 млрд світлових років від Чумацького Шляху). Уточнені дані про зв’язок червоного зміщення та відстані, допоможуть астрономам краще розібратися в тому, як Всесвіт набув свого нинішнього вигляду.

Обсерваторія Euclid в уявленні художника. Джерело: SA/ATG medialab

Для виконання поставлених завдань Euclid отримав 1,2 — метрове дзеркало. Наукова начинка апарату представлена двома інструментами: візуалізатором видимого випромінювання (VIS), а також спектрометром та фотометром ближнього інфрачервоного діапазону (NISP).

Euclid буде виведений на орбіту навколо точки Лагранжа L₂ системи Сонце — Земля. Для запуску буде використана нова ракета Ariane 6.