ESA випробувало антену апарата Hera

Європейське космічне агентство (ESA) опублікувало знімок, зроблений усередині випробувальної камери центру ESTEC. На зображенні можна побачити антену, яка буде встановлена на міжпланетний зонд Hera.

Завдання місії Hera

Основною метою місії Hera стане астероїд Діморф, який є супутником більшого астероїда Дідім. 22 вересня 2022 в Діморф врізався побудований NASA зонд DART. Удар вибив щонайменше тисячу тонн речовини з його поверхні, що призвело до зміни орбітального періоду малого тіла на 32 хвилини.

Концепт місії Hera. Джерело: ESA–ScienceOffice.org

Зрозуміло, вченим хотілося б дізнатися якомога більше про те, як зіткнення з DART вплинуло на пару астероїдів. Також їх дуже цікавить кратер, що залишився після удару. Його вивчення допоможе пролити світло на внутрішню будову Діморф і дозволить провести аналіз речовини з глибин астероїда. Саме для цього потрібна місія Hera. Зонд вийде на постійну орбіту навколо пари астероїдів та проведе їхнє комплексне вивчення.

Антена зонда Hera

Європейські інженери вже займаються тестуванням компонентів Hera. Одним із них є 1,13-метрова антена високого посилення. Вона є збільшеною версією антени, яку встановили на телескоп Euclid. Різниця в розмірах пояснюється тим, що Euclid працюватиме на відстані 1,5 млн км від Землі, тоді як сигналу від Hera буде потрібно подолати 400 млн км. Антена посилить його у 4000 разів, що дозволить вченим отримати зібрані місією дані.

Антена зонда Hera у випробувальній камері. Джерело: ESA-SJM Photography

Попри великі розміри, антена Hera важить лише 7,5 кг. Її відбивач зроблений з вуглецевого волокна, що надає стабільності та стійкості до екстремальних температур, яким він піддаватиметься у космічному просторі.

Наразі антена Hera проходить електромагнітні тести з метою підтвердження відповідності її характеристик параметрам місії. Після їхнього завершення розпочнеться серія вібраційних та термальних випробувань у Німеччині та Австрії. Потім антену повернуть до центру ESTEC, щоб засвідчити, що ці тести не вплинули на її характеристики. Згодом вона буде встановлена на космічний апарат. Наразі запуск місії Hera запланований на жовтень 2024 року.