ESA виділила 50 млн євро на створення вантажного космічного корабля

У середу Європейська космічна агенція ESA обрала дві компанії для розробки вантажного космічного корабля, який забезпечить континенту суверенний доступ до космосу. Серед переможців: провідна аерокосмічна компанія Thales Alenia Space і французький стартап The Exploration Company.

Корпус майбутнього вантажного космічного корабля для ESA
Корпус майбутнього вантажного космічного корабля для ESA. Фото: The Exploration Company

Обидві фірми отримають по 25 млн євро на розробку концепцій транспортних засобів, здатних перевозити вантажі на низьку навколоземну орбіту та повертатися з неї. Початковий етап триватиме до 2026 року, після чого очікується укладання додаткових контрактів.

Мета полягає в тому, щоб принаймні одна капсула здійснила демонстраційний політ на Міжнародну космічну станцію (МКС) у 2028 році. В подальших планах, щоб до кінця десятиліття послуга з перевезення вантажів була доступна в режимі онлайн.

Наразі Європа покладається на міжнародних партнерів, які доставляють вантажі та екіпажі в космос через систему бартеру. Однак наближення до кінця терміну експлуатації МКС і поява приватних космічних станцій означають, що Європі доведеться платити за доступ до космосу.

Контракт на повернення вантажів на навколоземну орбіту був укладений для інвестування в європейський промисловий потенціал. Вантажні перевезення можуть стати сходинкою до можливості пілотованих перевезень, наприклад, як капсула Dragon компанії SpaceX має екіпажний і вантажний варіант.

Контракт на повернення вантажів, про який вперше було оголошено минулого року, нагадує програму комерційних орбітальних транспортних послуг NASA, створену в 2006 році. Результатом цієї програми стали багатомільярдні контракти на обслуговування для SpaceX і Orbital Sciences Corporation (частина Northrop Grumman).

NASA зрештою заплатила сотні мільйонів доларів обом конкурентам за розробку їхніх кораблів — Cargo Dragon від SpaceX і Cygnus від Northrop. Тому ESA доведеться активно лобіювати, щоб отримати кошти, необхідні для фінансування цих кораблів протягом решти десятиліття.

Генеральна директорка The Exploration Company Елен Юбі заявила, що їхня капсула Nyx призначена для обслуговування МКС, майбутніх приватних космічних станцій та орбітальної місячної платформи NASA Gateway. Французький стартап залучив близько 65 млн доларів від венчурних інвесторів на розробку свого транспортного засобу, а перший політ запланований на 2026 рік.

Раніше ми повідомляли про те, що Starliner запустять у космос із витоком гелію.

За матеріалами techcrunch.com