Екстремальні сонячні бурі здатні вивести з ладу рух на залізниці

Науковці виявили, що руйнівні сонячні бурі здатні перемикати сигнали світлофорів на залізниці. Дослідження, опубліковане в журналі Advanced Earth and Space Science, вказує на те, що екстремальні шторми на Сонці, які випромінюють радіацію, можуть впливати на роботу технічних систем — наприклад, перемикати сигнали залізничних світлофорів із червоного на зелений і навпаки.

Сонце може випадково перемикати сигнали світлофорів на залізниці
Сонце може випадково перемикати сигнали світлофорів на залізниці. Ілюстративне фото: Unsplash

Сонце — активна зоря, що регулярно викидає в космос потоки заряджених частинок. Вони можуть впливати на Землю, спричиняючи різноманітні явища на кшталт полярних сяйв. Згідно з Центром прогнозування космічної погоди (NOAA), під час наближення до піка 11-річного циклу активності сонячні бурі стають частішими, що може призводити до неполадок у роботі електромереж та іншої техніки. Команда науковців виявила, що електричне поле, спричинене надпотужною сонячною бурею, яка трапляється раз на століття, може призвести до значної кількості помилкових спрацьовувань світлофорів.

«Наше дослідження показує, що космічна погода становить хоч і відносно рідкісний, але серйозний ризик для систем залізничної сигналізації, спричиняючи затримки руху чи навіть більш катастрофічні наслідки», — сказав провідний автор дослідження Кемерон Паттерсон, фізик із Ланкастерського університету.

Науковці шукають можливості зменшити вплив сонячних штормів на роботу залізничних світлофорів
Науковці шукають можливості зменшити вплив сонячних штормів на роботу залізничної сигналізації. Ілюстративне фото: Unsplash

Невідомо, коли відбудеться наступний екстремальний сонячний шторм, здатний спричинити серйозні аварії. Але команда виявила, що масивна геомагнітна буря може викликати значні проблеми з сигналами на залізниці, що ставить під загрозу безпеку руху потягів.

Наразі науковці шукають можливості зменшити вплив сонячних штормів на роботу залізничних світлофорів, не захищених від спалахів на Сонці. Одним із варіантів пропонується обмеження залізничного руху, якщо очікується екстремальна подія — так само, як зараз роблять у разі несприятливих прогнозів погоди для авіації та судноплавства.

Раніше ми повідомляли про те, що сонячна активність розвивається швидше очікуваного.

За матеріалами eurekalert.org