До 2040 року доходи від космічної галузі досягнуть трильйона доларів

До 2040 року космічна галузь має досягти річного доходу в 1 трлн доларів, а витрати на запуски знизяться на 95%, йдеться у великому звіті, опублікованому цього місяця аналітиками Citigroup. Розвиток технологій, поява інновацій та збільшення частки приватних космічних компаній зробить навколоземний простір доступнішим, відкриваючи більше орбітальних послуг, таких як супутниковий широкосмуговий зв’язок та виробництво.

Falcon 9
Ракета Falcon 9 виводить на орбіту 49 супутників Starlink. Фото: CNBC

Згідно з дослідженням Space Foundation, вартість світової космічної економіки у 2020 році досягла 424 млрд доларів, збільшившись з 2010 року на 70%. Приватні інвестиції в космічні компанії, особливо за рахунок венчурного капіталу, впродовж останнього десятиліття неухильно б’ють річні рекорди. Згідно з щоквартальним звітом Space Capital, торік компанії, які займаються космічною інфраструктурою, отримали 14,5 млрд доларів приватних інвестицій.

Попри оптимістичний прогноз Citigroup, фірма наголосила, що багато що у галузі залишається спекулятивним. Наприклад, видобуток корисних копалин на Місяці та астероїдах, космічна логістика, космічний туризм, міжміські ракетні подорожі, дослідження та розробки в умовах мікрогравітації.

Витрати на запуск падають

На думку Citigroup, космічна економіка у розмірі 1 трлн доларів буде досягнута завдяки зниженню витрат на запуски. Попри те, що ми часто бачимо у новинах пуски ракет у космос, за останнє десятиліття їх було у 40 разів менше, ніж у 80-х роках. Вартість пуску ракети зазвичай розраховується у доларах за кілограм. З 1970 по 2010 рік середня вартість запуску стабілізувалася на рівні 16 тис. доларів за кілограм для важкого корисного навантаження та 30 тис. — для легкого корисного навантаження.

Однак завдяки SpaceX з їхньою ракетою Falcon 9 вартість запусків у космос приватними компаніями знизилася до 2500 доларів, що в 30 разів нижче, ніж це пропонує NASA, і в 11 разів нижче, ніж попередній середній історичний показник. Все тому, що наразі розповсюджується практика повторного використання ракетних прискорювачів, що значно знижує вартість. За оцінками Citigroup, витрати на запуск у космос зможуть впасти приблизно до 300 доларів за кілограм до 2040 року. Але тільки в тому випадку, якщо кожну ракету повторно використовуватимуть близько 10 разів.

Ринок супутників

Супутниковий ринок становить найбільшу частину космічної економіки — понад 70%. У той час як доходи від супутників в основному надходять від таких послуг, як телебачення, експерти бачать розширення споживчого широкосмугового доступу, мобільного зв’язку та Інтернету речей завдяки космосу.

Ще один сектор, в якому Citigroup пророкує значне зростання, — це супутникові знімки, які, за оцінками фірми, становлять близько 2%, або 2,6 млрд доларів поточної космічної економіки. Аналітики прогнозують розширення сектора за рахунок додатків «космос як послуга», досягнувши до 2040 річного обсягу продажів у розмірі 17 млрд доларів.

Нагадаємо, що раніше космічні аеростати Space Perspective залучили 65 млн доларів інвестицій.

За матеріалами CNBC