Далекі галактики можуть бути ближче через помилку James Webb

Місяць тому весь світ отримав перші дивовижні види нашого Всесвіту, зроблені космічним телескопом James Webb (JSWT), найпотужнішою обсерваторією, яку коли-небудь запускали у космос. Відтоді команда JWST опублікувала неймовірні зображення зір, що помирають, галактик і туманностей. Астрономи, які чекали на ці дані десятиліттями, опублікували серію нових досліджень, заснованих на безпрецедентних спостереженнях. До них входять потенційні відкриття найвіддаленіших галактик, які зародились усього через 250 млн років після Великого вибуху.

SMACS 0723
Невелика частина глибокого поля SMACS 0723 перше зображення, опубліковане James Webb, на якому видно сотні галактик. Джерело: NASA/ESA/CSA/STScI

Проте деякі з цих захопливих світлин можуть бути помилковими. Підозри пов’язані з процесом калібрування цієї складної обсерваторії, що перший час помилково визначала червоне зміщення, яке використовують для вимірювання відстані до найвіддаленіших об’єктів Всесвіту. Про це повідомляє команда під керівництвом Натана Адамса, наукового співробітника Центру астрофізики Джодрелла Бенка.

Червоне зміщення визначає спосіб, яким довжина хвилі електромагнітного випромінювання для спостерігача збільшується щодо довжини хвилі випромінювання, випущеного джерелом із великої відстані. Цей ефект помітний у тьмяному світінні віддалених об’єктів, які здаються червонішими, коли світло досягає таких інструментів, як NIRCam у JSWT.

Помилка у вимірюванні відстані

Згідно з дослідженням, опублікованим на сервері препринтів Arxiv, Адамс і його колеги проаналізували нові знімки JWST галактик із надвисоким червоним зміщенням, які існували понад 13 млрд років тому. Їхні результати суперечать відкриттям недавніх досліджень далеких галактик з неочікуваної причини: прилади James Webb виявились на 20% точнішими для дослідження віддаленого Всесвіту з високим показником червоного зміщення, тому їх пізніше відкалібрували.

Зроблений телескопом James Webb знімок гравітаційної лінзи, створеної скупченням WHL0137-08. Джерело: NASA, ESA, CSA, STScI

«Програма аналізу не враховувала перевищення продуктивності до оновлення програмного забезпечення 29 липня 2022 року. Тому через це James Webb знайшов так багато галактик із дуже великими червоними зміщеннями, а також галактики, у яких виміряли більшу масу, ніж очікували вчені. Ця неврахована помилка в інструменті NIRCam може бути причиною таких рекордно високих показників», — сказав Адамс.

Простіше кажучи, насправді найвіддаленіші об’єкти на фотографіях можуть бути значно ближчими, ніж вважалося до того.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb побачив найдальшу зорю у Всесвіті.

За матеріалами Vice