Chandra розкрила спосіб перетворення Землі на чорну діру

Весь минулий тиждень з 2 по 6 травня NASA присвятила таємничим та жахливим об’єктам Всесвіту — чорним дірам. Під час заходу агентство висвітлювало їхні таємниці та ділилося науковими одкровеннями. Обсерваторія NASA Chandra приєдналася до події та трохи пофантазувала на тему того, як ми можемо перетворити Землю на чорну діру. Пояснення може вас вразити.

Чорні діри
Ілюстрація чорної діри. Фото: SciTechDaily

Просто стисніть Землю

Чорні діри, якими ми їх знаємо, є надзвичайно щільними об’єктами, які утворюються після колапсу зорі під дією власної гравітації після вичерпання її палива. Після колапсу відбувається спалах наднової, який відправляє частину матерії світила у космічний простір. А оскільки колапс викликає сильне стиснення зорі, її гравітація стає настільки потужною, що навіть світло не може покинути її. Так народжується чорна діра — «найголодніший» об’єкт Всесвіту, який жадібно поглинає матерію навколо себе.

Те саме стосується Землі. Вчені Chandra заявили, що для того, щоб перетворити нашу планету на чорну діру, довелося б стиснути всю її масу настільки, щоб вона стала розміром з мармурову кульку. Це стиснення призведе до того, що планета схлопнеться і зрештою перетвориться на чорну діру.

Ще один разючий факт про чорні діри полягає в тому, що в теорії вони можуть бути створені з усього, що має гравітацію, за умови, що вони можуть бути стиснуті до точки колапсу. Однак чорні діри зазвичай утворюються з важких об’єктів, таких як зорі, які у багато разів масивніші за Сонце.

Чорні діри невидимки

Оскільки чорні діри не пропускають світло, ці моторошні об’єкти переміщуються Всесвітом. Але їх не видно в жоден телескоп. Проте вчені знайшли спосіб розглянути ці об’єкти, спостерігаючи за тим, як вони впливають на навколишнє середовище. Чорні діри також викликають викривлення простору довкола себе. Це викривлення заломлює світло, що проходить навколо чорної діри, що допомагає дослідникам підтвердити їхнє існування.

Нагадаємо, що раніше вченим вдалося записати моторошний звук відлуння чорної діри.