Вчені записали моторошний звук відлуння чорної діри

Чорні діри — це одні з найзагадковіших об’єктів у нашому Всесвіті. Вони невидимі та мають неймовірну силу гравітації, через що навіть світло не в змозі вирватися з них. Проте команда астрономів зробила немислиме, коли у 2019 році опублікувала першу пряму фотографію чорної діри за допомогою Телескопа горизонту подій (EHT). Тепер, завдяки команді астрофізиків із Массачусетського технологічного інституту, ми можемо не лише побачити, а й почути чорну діру.

Чорна діра
Чорна діра. Зображення: MIT News

Ця віха була досягнута шляхом перетворення луни подвійних чорних дір у звукові хвилі. У результаті експерти отримали неймовірний результат — моторошний звук «голодного» об’єкта Всесвіту. У новому дослідженні, опублікованому в Astrophysical Journal, астрофізики зазначили, що зараз відомо про дві такі системи в Чумацькому Шляху, що випромінюють рентгенівську луну.

Чим був записаний звук?

Біле кружальце на зображенні — це місце розташування горизонту подій чорної діри. Горизонт подій — це, по суті, межа чорної діри, після проходження якої навіть світло не може її залишити. Крім того, на відео також показано змодельоване відображення світла від акреційного диска чорної діри, а відображення світла мають колірне кодування по спостережуваній частоті. В офіційному звіті експерти повідомили, що вони виявили ехо-сигнали чорної діри за допомогою нового автоматизованого інструменту «Ревербераційна машина» та даних телескопа NICER, встановленого на борту Міжнародної космічної станції.

Пояснення еволюції галактики чорними дірами

Доцентка кафедри фізики Массачусетського технологічного інституту Ерін Кара сказала, що чорні діри є важливим фактором у розумінні еволюції нашої галактики. Вона пояснила, що чорні діри, досліджені її командою, є «міні» надмасивними чорними дірами.

«Розуміючи спалахи в цих невеликих, близьких системах, ми можемо зрозуміти, як надмасивні чорні діри впливають на галактики, в яких вони розташовані», — додала Кара.

Нагадаємо, що раніше NASA візуалізувала 22 чорні діри.

За матеріалами MIT News