Blue Origin відправить на Марс два космічні апарати місії ESCAPADE

NASA замовила у Blue Origin запуск місії на Марс, відомої як Escape and Plasma Acceleration and Dynamics Explorers, або скорочено ESCAPADE. NASA має мету використати ракету-носій Blue Origin New Glenn для виводу на орбіту Землі двох космічних апаратів, які потім візьмуть курс на Червону планету. Запуск запланований на 2024 рік, якщо приватна компанія Джеффа Безоса встигне із замовленням. Про ці наміри NASA повідомила на своєму сайті, але не оприлюднила фінансові деталі контракту.

ESCAPADE
Ілюстрація космічного корабля ESCAPADE на орбіті навколо Марса. Авторство зображення: Rocket Lab USA/UC Berkeley

План місії ESCAPADE полягає у дослідженні магнітосфери та атмосфери Марса, за допомогою двох космічних апаратів-близнюків, розроблених Rocket Lab. Два орбітальні зонди обертатимуться навколо Червоної планети та досліджуватимуть, як сонячний вітер впливав на атмосферу впродовж мільярдів років, значно розріджуючи її. Результати місії можуть допомогти вченим дізнатися більше про те, як планета з часом стала такою сухою, оскільки мільярди років тому марсіанська вода рясно текла поверхнею.

Blue Origin наразі запускає як людей, так і корисні вантажі за допомогою меншої суборбітальної ракети під назвою New Shepard. Під час запуску 12 вересня 2022 року ракета-носій зазнала аномалії, що призупинило всі запуски. Blue Origin не надала жодних подробиць розслідування протягом п’яти місяців з моменту виникнення проблеми.

Нова та потужніша ракета New Glenn буде доступна у двох варіантах: двоступеневому та триступеневому. Перший варіант використовуватиметься для виводу корисних вантажів на низьку навколоземну орбіту, а для відправлення космічних апаратів за межі гравітаційного впливу Землі застосовуватиметься триступеневий варіант ракети. За прогнозами, висота New Glenn досягне 95 м, що в п’ять разів перевищує висоту New Shepard (18 м).

Раніше ми повідомляли про те, як Blue Origin споряджає повністю жіночий екіпаж.