Більше Ланіакеї: Чумацький Шлях може бути частиною масштабнішої структури Всесвіту

Дослідники з Гавайського університету припускають, що наша галактика може належати до набагато більшої космічної структури, яка зосереджена навколо масивного скупчення Шеплі. Відкриття, що базується на аналізі 56 тисяч галактик, свідчить про те, що наше космічне сусідство може бути в десять разів більшим, ніж вважалося раніше.

розподіл матерії в локальному Всесвіті
Ця карта показує розподіл матерії в локальному Всесвіті. Лінії вказують на траєкторії протікання матерії. Авторство зображення: Valade

Команда Cosmicflows вивчала рухи галактик і встановила, що Чумацький Шлях розташований у басейні тяжіння, відомому як Ланіакеа, який простягається на 500 мільйонів світлових років. Однак нові дані свідчать про можливе існування ще більшої структури, що простягається в 10 разів далі, з центром у скупченні Шеплі, де зосереджена величезна маса. Ці результати, опубліковані в Nature Astronomy, ставлять під сумнів наше нинішнє розуміння будови Всесвіту.

За словами астронома з Університету штату Орегон Брента Таллі, Всесвіт схожий на павутину, де галактики зосереджені у вузлах і зазнають впливу гравітаційних сил. Вивчаючи космічні «басейни», науковці можуть краще зрозуміти структуру Всесвіту, яка, як припускається, значно більша, ніж раніше вважалося.

Візуалізація даних про рух галактик у структурах, які називаються басейнами тяжіння. Чумацький Шлях — червона цятка. Надано Гавайським університетом.

Всесвіт формувався понад 13,7 мільярда років тому, коли гравітація почала створювати масштабні структури. Якщо Чумацький Шлях справді належить до ще більш масштабної структури, ніж Ланіакеа, це означає, що моделі розвитку Всесвіту мають бути повністю переглянуті.

Важливим аспектом є врахування темної матерії, яка не випромінює світло, але має значний вплив на рух галактик. Також важливо враховувати різницю між фактичною швидкістю галактики та швидкістю, що передбачена законом Габбла, який визначає, як швидко розширюється Всесвіт.

Ланіакеа
Карта надскупчення галактик, відомого як Ланіакеа, яке є домівкою для Чумацького Шляху та багатьох інших галактик. Авторство ілюстрації: IRFU, CEA

Робота команди Таллі дасть змогу отримати точніші карти космічних регіонів і краще зрозуміти структуру та рух матерії у Всесвіті, включно з холодною темною матерією.

Але співавтор дослідження Ехсан Куркчі зазначає, що сучасні інструменти дослідження можуть бути недостатньо потужними для повної карти цих великих космічних структур. Вивчаючи рух галактик, дослідники можуть картографувати простір, де домінує кожне надскупчення, і продовжать свої дослідження, намагаючись визначити повний масштаб найбільших структур космосу.

Раніше ми повідомляли про те, як астрономи зважили Всесвіт.

За матеріалами universetoday.com