BepiColombo пролетів на висоті 240 км над Меркурієм під час третього зближення

Європейське космічне агентство (ЄКА) запустило місію BepiColombo 2018 року. Її мета — вийти на орбіту навколо Меркурія у 2025-му. А до того часу зонд здійснить кілька прольотів повз планету, зокрема вже відбулося близьке зближення у понеділок, 19 червня. Це пов’язано з тим, що маршрут космічного апарата передбачає серію дедалі ближчих прольотів, під час яких гравітація планети щоразу коригуватиме його курс.

Прибуття BepiColombo до Меркурія в уявленні художника. Джерело: ESA/ATG medialab/NASA/JPL

Загалом, між запуском у 2020 році та прибуттям на орбіту Меркурія у 2025-му, космічний апарат здійснить один проліт повз Землю, два повз Венеру та шість повз Меркурій. Прольоти повз Землю та Венеру вже завершені, й сьогодні BepiColombo здійснює третій проліт повз Меркурій, наближаючись на відстань 240 км від поверхні планети. Цей маневр допоможе сповільнити космічний апарат, щоб він врешті-решт зміг вийти на орбіту.

«Коли BepiColombo почне відчувати гравітаційне тяжіння Меркурія, він рухатиметься зі швидкістю 3,6 км/с щодо планети. Це трохи більше половини швидкості, з якою він наближався до Меркурія під час попередніх двох прольотів повз нього. І саме в цьому полягає сенс таких подій. Наш космічний апарат стартував із занадто великою енергією, щоб відірватися від гравітації Землі. Аби бути захопленим Меркурієм, апарату потрібно сповільнитися. Для цього ми використовуємо гравітацію Землі, Венери та Меркурія», — пояснює експерт ESA з динаміки польоту Френк Буднік.

Попри те, що космічний апарат просто пролітатиме повз планету, вчені, які беруть участь у місії, все одно хотіли максимально використати цю можливість. Багато приладів BepiColombo були увімкнені під час прольоту, в тому числі для вимірювання магнітних полів і плазми. Ці прилади збиратимуть дані про навколишнє середовище навколо Меркурія під час прольоту, а також будуть увімкнені висотомір і радіотестовий експеримент космічного апарата.

«Збір даних під час прольоту є надзвичайно цінним для наукових команд, оскільки дозволяє перевірити правильність роботи інструментів перед початком основної місії. Це також надає унікальну можливість порівняти дані, зібрані космічним апаратом NASA Messenger під час його місії до Меркурія у 2011–2015 роках, із додаткових місць навколо планети, які зазвичай недоступні з орбіти. Ми задоволені, що вже маємо опубліковані дані, отримані під час попередніх прольотів, які принесли нові наукові результати», — говорить науковий співробітник проєкту BepiColombo ESA Йоганнес Бенкгофф.

Раніше ми показували Меркурій очима BepiColombo.

За матеріалами ESA.