BepiColombo повертається до Меркурія

23 червня європейсько-японська місії BepiColombo вдруге здійснить проліт Меркурія. Зонд скористається гравітацією планети, щоб зменшити свою швидкість. У майбутньому це дозволить йому вийти на постійну орбіту навколо Меркурія.

На шляху до Меркурія

Апарат BepiColombo був запущений у 2018 році. Він складається з європейського та японського зондів. Після виходу на орбіту навколо Меркурія вони розділяться, після чого розпочнуть виконання своїх наукових програм.

Щоб вийти на орбіту навколо Меркурія, Bepi Colombo необхідно погасити надлишок своєї орбітальної швидкості. Оскільки для цього потрібно набагато більше палива, ніж може взяти з собою апарат, інженери використовують для його гальмування гравітацію. З моменту запуску BepiColombo вже виконав чотири маневри на околицях Землі, Венери та Меркурія. Тепер йому доведеться знову скористатися гравітацією Меркурія. Це дозволить BeliColombo зменшити свою геліоцентричну швидкість на 1,3 км/c.

Світлини поверхні Меркурія

23 червня BepiColombo пролетить на відстані всього 200 км від кратерованої поверхні Меркурія. Точку мінімального зближення буде пройдена о 09:44 за всесвітнім часом. Оскільки обидва зонди знаходяться в круїзній конфігурації та пристиковані один до одного, вони можуть використовувати лише частину своїх приладів для вивчення Меркурія. Проте BepiColombo проведе вимірювання магнітних полів, плазмових та радіохвиль, а також заряджених частинок на околицях першої планети від Сонця.

Схема другого візиту апарата BepiColombo до Меркурія. Джерело: ESA

Щодо наукових камер BepiColombo, то вони будуть активовані лише після його виходу на постійну орбіту навколо Меркурія. Однак, ми все ж таки зможемо знову побачити планету завдяки трьом селфі-камерам. Вони встановлені на борту перелітного модуля MTM та призначені для моніторингу його стану.

Схема розташування селфі-камер на апараті BepiColombo. Джерело: ESA

Селфі-камери BepiColombo можуть робити чорно-білі знімки розміром 1024х1024 пікселя. Як показав попередній візит апарата до Меркурія, цього достатнього для того, щоб розглянути найбільші структури на його поверхні. Оскільки BepiColombo наближається до планети з нічного боку, перші знімки його освітленої півкулі будуть зроблені за п’ять хвилин після проходження точки мінімального зближення з дистанції близько 800 км.

Знімок Меркурія, зроблений апаратом BepiColombo під час першого прольоту. Джерело: ESA/BepiColombo/MTM

Очікується, що перший знімок Меркурія буде переданий на Землю протягом кількох годин після прольоту, та опублікований ESA вже увечері 23 червня. Наступний фотореліз запланований на 25 червня. Повна публікація всіх знімків відбудеться 27 червня.

У майбутньому BepiColombo виконає ще чотири гравітаційні маневри у Меркурія. Вони дозволять йому вийти на постійну орбіту довкола планети 5 грудня 2025 року.