Відео дня: візит до Венери

10 серпня апарат BepiColombo вдруге побував в околицях Венери. Він скористався гравітацією «Ранкової зорі», щоб зменшити перигелій своєї орбіти. У наступні п’ять років зонд здійснить ще шість аналогічних гравітаційних маневрів, але вже поблизу Меркурія. Вони дозволять йому вийти на постійну орбіту навколо найближчої до Сонця планети у грудні 2025 року.

Через кілька днів фахівці групи супроводу місії опублікували анімацію, що показує, як виглядав візит BepiColombo до Венери. Вона складається з 89 окремих зображень, отриманих селфі-камерами перелітного модуля MTM.

Проліт Венери очима апарата BepiColombo. Джерело: ESA/BepiColombo/MTM

Анімація охоплює часовий проміжок у майже 23 години. Перший знімок був зроблений камерою MCAM1 10 серпня о 13:41 за всесвітнім часом, коли BepiColombo перебував на відстані 3446 км від планети. Тоді у кадр потрапила переважно нічна сторона Венери. Втім, ми все ж можемо побачити невелику частину її денної півкулі. Потім до роботи приєдналася камера MCAM2. Вона знімала планету під час проходження апаратом точки максимального зближення, коли він перебував лише у 552 км від венеріанської поверхні.

Наступні зображення отримала камера MCAM3. Вони демонструють, як BepiColombo поступово віддаляється від планети. Останній кадр був зроблений 11 серпня о 12:21 за всесвітнім часом, коли апарат перебував на відстані майже 600 тис. км від Венери. Також ми можемо побачити зміну орієнтації антени, що використовується для зв’язку з Землею.

Насамкінець варто згадати, що камери MCAM не є науковими інструментами. Вони застосовуються інженерами для моніторингу стану перелітного модуля та здатні робити чорно-білі зображення з роздільною здатністю 1024×1024 пікселів.

За матеріалами: https://www.esa.int