Австралійський радіотелескоп не виявив інопланетних техносигнатур

Команда австралійських астрономів підбила підсумки експерименту, в якому був залучений радіотелескоп Murchison Widefield Array (MWA). Він складається з кількох тисяч наземних дипольних антен, розгорнутих у західній частині Австралії, і здатний приймати радіосигнали в діапазоні частот 70-300 мегагерц.

Метою дослідження був пошук потенційних техносигнатур інопланетних цивілізацій. Для цього MWA просканував ділянку неба в сузір’ї Вітрила, де знаходиться щонайменше 10 млн зір. Поле та глибина огляду на кілька порядків перевищили параметри всіх попередніх кампаній пошуку позаземного розуму. Проте радіотелескопу не вдалося помітити жодних сигналів, які могли б бути інтерпретовані, як сліди інопланетних цивілізацій.

Втім, дослідники підкреслюють, що це був лише експеримент, який не претендує на жодні глобальні висновки. По-перше, 10 млн світил — це лише крихітна частка всього зоряного населення нашої Галактики. По-друге, MWA вів спостереження лише протягом 17 годин. І по-третє, відсутність радіосигналів із зоряної системи сама по собі не є доказом відсутності там розумного життя. Зрештою, навіть технологічно розвинена інопланетна цивілізація може просто не використовувати радіозв’язок (як це було із земною цивілізацією трохи більше сотні років тому).

За матеріалами https://phys.org/