Астрономи знайшли екзопланету в зоні населеності стародавнього червоного карлика

Команда дослідників з Інституту астрономії товариства Макса Планка повідомила про виявлення раніше невідомої екзопланети. Вона обертається навколо зорі Wolf 1069, що розташована на відстані 31 світлового року від Землі.

Красный карлик
Червоний карлик в уявленні художника. Джерело: NASA

Wolf 1069 являє собою маломасивний червоний карлик. Його маса становить 16% від маси Сонця, радіус — 18% від радіуса Сонця. Швидше за все, Wolf 1069 значно старший за нашу рідну зорю і його вік лежить в діапазоні 7 — 11 млрд років. На це вказує те, що в порівнянні з більшістю інших червоних карликів, він демонструє мінімальну активність. На користь значного віку Wolf 1069 також вказує період обертання, який становить від 150 до 170 днів. Для порівняння, середній період обертання Сонця дорівнює 28 діб (25 діб для екватора, 38 діб для полярних областей).

Під час спостережень Wolf 1069, виконаних за допомогою спектрографа CARMENES, дослідники виявили відхилення в радіальній швидкості зорі, що вказують на наявність у неї невидимого компаньйона, який отримав позначення Wolf 1069b. Його маса становить 1,36 маси Землі. Практично, напевно, це кам’яна екзопланета.

Орбіта новознайденої екзопланети пролягає на відстані 0,0672 а. о. (10 млн км) від червоного карлика, її період обертання становить 15,6 дня. З великою ймовірністю вона знаходиться в приливному захваті. За розрахунками астрономів, освітлена сторона Wolf 1069b отримує приблизно 65% енергії, яка дістається Землі від Сонця. А це означає, що за наявності відповідної атмосфери на ній може існувати вода в рідкому вигляді. Таким чином Wolf 1069b займає шосте місце у списку найближчих до нас відомих екзопланет, чия орбіта проходить у зоні населеності.

На жаль, Wolf 1069b не є транзитною планетою, що не дає астрономам можливість визначити, чи має вона атмосферу. Але дослідники мають намір продовжити її спостереження. Можливо, більш потужні телескопи наступного покоління, наприклад такий що будується в Чилі ELT, дозволять пролити світло на природу цього світу.

Раніше ми розповідали про виявлення екзопланети з ознаками термоядерного синтезу.

За матеріалами https://arxiv.org