Астрономи виявили чотири гарячі юпітери

Команда британських астрономів повідомила про відкриття чотирьох газових гігантів, орбіти яких проходять на дуже невеликій відстані від центральних зір. Через це їхні атмосфери розігріті до значних температур. Такі екзопланети мають назву гарячі юпітери.

Гарячий юпітер в уявленні художника. Джерело: Kevin Gill

Відкриття було зроблене за допомогою телескопа WASP-South, встановленого на південноафриканській обсерваторії SAAO. Він зареєстрував зміни блиску чотирьох зір, спричинені транзитами їхніх невидимих ​​планетоподібних супутників. Надалі астрономи виконали низку спостережень цих систем за допомогою спектрографа Euler/CORALIE, який дозволив підтвердити знахідку та оцінити приблизні маси екзопланет.

З четвірки, новознайдених світів, найбільш екстремальними умовами володіє планета WASP-178b, розташована від нас на відстані 1360 світлових років. Газовий гігант обертається навколо зорі спектрального класу A1V, яка вдвічі масивніша за Сонце. За масою він у 1,66 раза перевищує Юпітер, а його радіус у 1,81 раза більший за юпітеріанський. Рівноважна температура денного боку об’єкта оцінюється у 2200°C. Це робить WASP-178b однією з найгарячіших відомих екзопланет.

Дані про транзити екзопланети WASP-178b. Джерело: Hellier et al., 2019.

Три інші екзопланети отримали позначення WASP-184b, WASP-185b та WASP-192b. Вони розташовані на відстані від 900 до 2100 світлових років від Сонячної системи. Їхні маси відповідно становлять 0,57; 1,25 та 2,3 юпітеріанських. Рівноважні температури планетних атмосфер оцінюються у 1200°C, 900°C та 1350°C.