Астрономи відкрили теплий субнептун

Міжнародна команда дослідників повідомила про виявлення раніше невідомої екзопланети. Вона обертається навколо зорі TOI-1695, що знаходиться на відстані 145 світлових років від Сонця.

Інфрачервоний спектрометр SPIRou. Джерело: CNRS/CNES/University of Toulouse III – Paul Sabatier

ТOI-1695 є червоним карликом, чия маса та радіус становлять приблизно 54% від маси та радіусу Сонця. Під час аналізу даних, зібраних космічним телескопом TESS, дослідникам вдалося зафіксувати періодичні зміни яскравості зорі, спричинені транзитами невидимого компаньйона з періодом обігу 3,1 дня. Його радіус був оцінений у 1,8 радіуса Землі, а рівноважна температура поверхні 350 °C.

Щоб підтвердити існування цього тіла, астрономи залучили інфрачервоний спектрополяриметр SPIRou, встановлений на телескоп Канада-Франція-Гавайї. Під час подальших спостережень їм вдалося підтвердити існування поміченої TESS екзопланети. Щоправда, її радіус виявився більшим за початкові оцінки. За даними SPIRou, він у 2 рази перевищує радіус Землі при масі 5,5 земних. Це дає середню щільність 3,6 г/см³, що помітно менше, ніж у нашої планети.

Знову відкритий світ класифікували як субнептун. До них відносять тіла, які мають кам’яні ядра, оточені масивними оболонками, що складаються з таких речовин як водень, гелій і водяна пара. У Сонячній системі немає аналогів подібних планет, що пояснює підвищений інтерес до них астрономів. Вивчаючи їх, вони намагаються зрозуміти, чому при подібній масі кам’яні суперземлі та газові субнептуни так сильно відрізняються один від одного за своєю будовою та хімічним складом.

Нагадаємо, що недавно астрономи знайшли екзопланету на полярній орбіті.