TESS виявив рідкісний субнептун

Використовуючи дані, зібрані космічним телескопом TESS, міжнародна команда астрономів виявила невідомий позасонячний світ. Знайдена екзопланета, яка отримала позначення TOI-2196 b, належить до рідкісної категорії гарячих субнептунів.

Гарячий субнептун в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

TOI-2196 b обертається навколо жовтого карлика, розташованого на відстані 861 світлових років від Землі. За своєю масою, радіусом та віком світило дуже схоже на наше Сонце.

Орбіта TOI-2196 проходить на дуже невеликій відстані від батьківської зорі. Вона здійснює один оберт навколо неї всього за 1,2 дня. За оцінками астрономів, ефективна температура поверхні екзопланети становить близько 1600 °C

Результати вимірювань показали, що радіус TOI-2196 b у 3,5 раза перевищує радіус нашої планети. При цьому її маса перевищує масу Землі у 26 разів. Це дає середню щільність 3,31 г/см³, що є дуже великим показником для подібної категорії тіл.

Відкриття TOI-2196 b може стати ще одним кроком на шляху до вирішення загадки «пустелі гарячих нептунів» — майже повної відсутності нептуноподібних тіл на коротких орбітах навколо зір. Згідно з одним із найбільш популярних пояснень, дефіцит таких тіл може пояснюватися швидкою втратою їхньої атмосфери, під дією випромінювання з боку батьківської зорі. Однак, у випадку з TOI-2196 b, результати моделювання говорять про те, що в той час як екзопланета дійсно могла втратити частину своєї маси під час подібного процесу, цього недостатньо, щоб принципово змінити її фізичні характеристики.

Також варто відзначити, що наявні дані говорять про те, що в цій системі є ще як мінімум одне тіло (газовий гігант або коричневий карлик). Але для підтвердження його існування будуть потрібні додаткові спостереження.