Удар метеорита по Місяцю спричинив яскравий спалах: відео

Під час своїх спостережень японському астроному вдалося зняти на відео яскравий спалах на Місяці, який утворився через падіння метеорита на затіненій частині нашого небесного сусіда.

Знімок удару метеорита об Місяць
Японський астроном зробив цей знімок удару метеорита по Місяцю (яскравий спалах внизу ліворуч) 23 лютого 2023 року. Зображення: Даїчі Фудзі (Музей міста Хірацука)

Куратор міського музею Хірацука Даїчі Фуджі записав подію за допомогою камер, встановлених для спостереження за Місяцем. Подія відбулася 23 лютого. Метеорит упав поблизу кратера Іделер, трохи на північний захід від кратера Пітіск, сказав Фуджі.

Швидкість метеоритів у середньому складає 13,4 км/с (48 280 км/год). Під час зіткнення на такій високій швидкості вивільняється дуже багато енергії, а також випромінюється яскравий спалах видимого світла. Удари Місяця можна побачити із Землі, як показано вище, якщо вони достатньо сильні та відбуваються в затіненій області.

Враховуючи яскравість спалаху, астроном вважає, що в результаті падіння метеорита на Місяці міг утворитись кратер діаметром 10—12 м. Його навіть зможе побачити орбітальний апарат NASA Lunar Reconnaissance Orbiter або індійський місячний зонд «Чандраян-2», сказав Фуджі.

Метеорити також стикаються із Землею щодня, але переважна більшість із них повністю згорає при контакті з атмосферою. Однак на Місяці атмосфера майже відсутня, тому навіть невеликі метеорити досягають поверхні, постійно утворюючи пейзаж, вкритий кратерами. Ці камені постійно стикаються з місячною поверхнею, іноді розбиваючи її аж до дрібних частинок, утворюючи місячний ґрунт, який створить проблеми для майбутніх астронавтів місячної програми Artemis, адже його дуже важко позбутися.

Раніше ми повідомляли про те, як вчені підрахували ризик удару метеорита по людині на Місяці.