Астронавти по-новому викидають сміття з МКС: відео

На Землі людям пощастило мати доступ до муніципальних служб, які піклуються про сміття, але на орбіті накопичення сміття створює проблеми. Тому астронавтам на борту Міжнародної космічної станції (МКС) потрібен інший спосіб прибрати відходи під час тривалого перебування на орбіті на висоті 400 км над Землею.

Шлюзова камера Bishop Airlock від Nanoracks

Нинішня мешканка МКС Саманта Крістофоретті, яка прибула на орбітальний форпост у квітні 2022 року в межах місії Crew-4, опублікувала коротке відео, на якому показано, як екіпаж позбавляється сміття по-новому. Цей процес нагадує викидання сміття з вікна. Але щоб не відчиняти ілюмінатор з ризиком створити декомпресію, на МКС встановлений спеціальний пристрій Bishop Airlock, що за своїм принципом роботи нагадує гармату.

Екіпажу достатньо зарядити в Bishop Airlock спеціальний контейнер, начинений відходами, та натиснути кнопку — «постріл» відправляє засмічений контейнер назад на Землю. Не хвилюйтесь, пакунок із космічним «сюрпризом» нікому не впаде на голову, він просто згорить у верхніх шарах атмосфери на високій швидкості.

«У липні ми провели випробування. Тепер сміттєвий контейнер використали за призначенням, заповнили його відходами та викинули через сміттєву гармату, яка являє собою спеціальний шлюз під назвою Bishop. Під час розгерметизації тиск виштовхує контейнер і він потім нешкідливо згоряє в атмосфері Землі», — пояснила астронавтка.

Незручна правда про сміття

Раніше сміття просто складали в один із вантажних російських кораблів серії «Прогрес», а потім відправляли згоряти в атмосфері Землі.

«Збір відходів у космосі є давньою та мало обговорюваною проблемою на борту МКС. Чотири астронавти можуть генерувати до 2,5 тонн сміття на рік, або близько двох сміттєвих баків на тиждень. У той час, коли все більше людей живуть і працюють у космосі, це критично важлива функція, яка вимагає нового підходу», — розповів Купер Рід, керівник програми Bishop Airlock у Nanoracks.

Контейнери для сміття повітряного шлюзу створені техаською компанією Nanoracks. Вони можуть вмістити 272 кг небажаного матеріалу. Нова система означає, що астронавти тепер можуть безпечно позбуватися сміття на більш регулярній основі, а не дозволяти йому накопичуватися всередині станції.

Раніше ми повідомляли про те, як «космічна гармата» SpinLaunch здійснила перший нешкідливий пуск ракети.