Астронавтка від Саудівської Аравії підкорить космос у 2023 році

Саудівська Аравія наразі активно розробляє космічну місію з відправлення першої жінки у космос наступного року. Країна 22 вересня оголосила, що розпочала програму підготовки астронавтів та має намір відправити двох своїх громадян у космос вже 2023 року. Цю місію організує компанія Axiom Space з американського Х’юстона.

Громадянкам Саудівської Аравії тепер дозволяють літати у космос та керувати космічним кораблем. Фото: Unsplash

«Космос належить усьому людству. Це є однією з причин, чому Axiom Space рада вітати наше нове партнерство з Космічною комісією Саудівської Аравії для підготовки саудівських астронавтів, включаючи першу астронавтку Саудівської Аравії», — заявив президент і генеральний директор Axiom Space Майкл Суффредіні.

Саудівська Аравія раніше відправляла у космос свого астронавта. Ним був принц Султан бін Салман Аль Сауд, який брав участь у місії STS-51-G на Space Shuttle Discovery 1985 року. Жінки традиційно були обмежені у правах у Саудівській Аравії. У цій країні, до прикладу, їм було заборонено керувати автомобілями до 2018 року. Але тепер громадянкам дозволяють літати у космос та керувати космічним кораблем.

Axiom Space і Saudi Space Commission
Компанія Axiom Space і Saudi Space Commission співпрацюють разом, щоб відправити двох саудівських астронавтів у космос уже в 2023 році. Авторство зображення: Saudi Space Commission

Плани Axiom

Компанія Axiom вже успішно здійснила одну приватну місію до Міжнародної космічної станції (МКС) з екіпажем. Рейс під назвою Ax-1 доставив капсулою SpaceX Dragon двох космічних туристів та співробітника Axiom, колишнього астронавта NASA Майкла Лопеса-Алегріа до орбітальної лабораторії та повернув їх назад через кілька тижнів. Наступна місія до МКС під назвою Ax-2 очікується навесні 2023 року.

Запланований політ місії Саудівської Аравії, ймовірно, використовуватиме обладнання SpaceX, щоб дістатися до МКС. Але Axiom не оголошувала деталей майбутньої космічної мандрівки.

Щодо самої Axiom, то у компанії є плани не тільки у перевезенні людей до МКС. Наприклад, компанія планує побудову та приєднання до МКС власних модулів у 2024 році, які потім будуть від’єднані та стануть окремою комерційною космічною станцією. Axiom також розробляє скафандри для місяцехода в межах місії NASA Artemis III, метою якої є висадка астронавтів біля південного полюса Місяця в 2025 або 2026 роках.

Раніше ми повідомляли про те, який вигляд має оазис у Саудівській Аравії з космосу.