Астронавти розпочали тренування в пустелі перед польотом на Місяць

Багато читачів нашого сайту, ймовірно, хотіли би стати астронавтами. Може здатися, що представники цієї професії ведуть майже зірковий спосіб життя, постійно дають інтерв’ю та весело проводять час, маючи найкращий погляд на Землю з космосу. Але насправді ця робота дуже виснажлива, як фізично, так і розумово, а також вимагає постійних тренувань.

Кейт Рубінс
Астронавтка Кейт Рубінс спостерігає за геологічним зразком, який вона зібрала під час симуляції місячної прогулянки. Фото: NASA

Прикладом є астронавтка NASA Кейт Рубінс. Вона знає, як це — літати в космос у тісній капсулі та жити в умовах мікрогравітації й неприємного запаху на МКС на висоті 400 км над Землею. Водночас вона наразі проходить дуже виснажливе тижневе тренування у громіздкому костюмі під палючим Сонцем у пустелі Аризони на вулканічному полі Сан-Франциско. На додачу до макета скафандра Рубінс та її колезі Андре Дугласу доводиться штовхати візок з інструментами по полю.

Астронавти
Астронавти Кейт Рубінс і Андре Дуглас штовхають візок, навантажений місячними інструментами, під час тренування в межах підготовки до місії Artemis III. Фото: NASA

Це частина підготовки до місії Artemis III, яка поверне астронавтів NASA на Місяць після 50-річної перерви. Пустеля Аризони була тренувальним полігоном для дослідження нашого супутника ще з часів Apollo, оскільки її рельєф схожий на місячний, включаючи кратери, розломи й вулканічні особливості.

NASA ще не обрала астронавтів, які в 2026 році ступлять на Місяць у межах місії Artemis III. Тому зараз астронавти перевіряють обладнання та технології, які можуть бути використані у майбутній космічній місії.

Андре Дуглас
Астронавт Андре Дуглас збирає зразки ґрунту під час першого з чотирьох імітаційних місячних походів в Аризоні. Фото: NASA

Під час випробувань дві інтегровані команди тренуються разом, щоб відпрацьовувати операції на Місяці. Команда в Аризоні складається з астронавтів, інженерів NASA та польових експертів. Команда контролерів польоту і вчених з Космічного центру імені Джонсона в Х’юстоні спрямовує їхню діяльність.

Випробовуються різні технології, щоб визначити їхню користь у майбутній місії на Місяці. Серед них дисплей на голові з доповненою реальністю та світлові маяки, які допоможуть екіпажу орієнтуватися на зворотному шляху до посадкового модуля під час експедиції на південному полюсі Місяця. Після кожної симульованої місячної прогулянки учасники зустрічаються, щоб обговорити отримані знання та вдосконалити технології.

Раніше ми повідомляли про те, що космічні туристи AX-2 виявились непристосовані до туалету в комосі.