Астронавт із космосу помітив загадкове явище в атмосфері Землі: фото

Астронавт NASA Метью Домінік зафіксував рідкісні червоні спрайти з борту Міжнародної космічної станції (МКС). Ці маловидимі червоні вогні є невловною формою блискавки, яка розряджається у верхні шари атмосфери, на висоті близько 80 км над грозовими областями в мезосфері. Відкрите це явище було зовсім недавно, але вчені досі не повністю розуміють його природу.

червоний спрайт
Кадр із таймлапсу з грозами, над однією з яких помітний червоний спрайт. Фото: Метью Домінік

Ці явища над грозовими хмарами відомі під загальною назвою «Перехідні світлові явища» (Transient Luminous Events, TLE), які включають і дуже рідкісну форму спрайтів, що називається ELVE.

За даними NASA, Домінік зафіксував червоні спрайти 3 червня, пролітаючи над грозами біля узбережжя Південної Африки.

Червоний спрайт
Червоний спрайт. Фото: Метью Домінік

«Мені дуже пощастило кілька тижнів тому, коли я знімав таймлапс грози біля узбережжя Південної Африки. На одному з кадрів був зафіксований червоний спрайт», — пише Домінік у соцмережі X (колишній Twitter). Він також зазначив, що хоче дізнатися більше про ці явища.

Астронавт поділився своїми налаштуваннями для знімкування: 50-міліметровий об’єктив із діафрагмою f/1.2, витримкою 1/5 секунди та світлочутливістю ISO 3200. Він також звернувся до експертів за порадами щодо того, як упіймати більше спрайтів.

Космічний фізик доктор Бурку Каур, який спеціалізується на спрайтах, сподівається, що фотографи поділяться своїми знімками для вивчення. Вона зазначає, що багато чудових знімків спрайтів рідко стають доступними для наукової спільноти. Доктор Каур працює зі Spiritacular — громадським науковим проєктом, метою якого є збір спостережень за спрайтами та іншими оптичними явищами, що відбуваються над грозами.

Червоні спрайти не лише зачаровують своєю красою, а й допомагають зрозуміти складні природні процеси, які відбуваються над нашими головами. Завдяки таким знімкам, як ті, що зробив Метью Домінік, наука має можливість наблизитися до розкриття таємниць нашої атмосфери.

Раніше ми повідомляли про те, як вчені дослідили «зеленого привида».