Астроентузіасти допомогли створити 3D-карту найближчих коричневих карликів

Учасники проєкту Backyard Worlds: Planet 9 допомогли створити найдетальнішу тривимірну карту коричневих карликів, розташованих по сусідству із Сонцем. Її було представлено на 237-й зустрічі Американського астрономічного союзу.

Коричневий карлик в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Проєкт Backyard Worlds: Planet 9 було ініційовано NASA у 2017 році. У ньому можуть брати участь як професійні астрономи, так і астроентузіасти. Їхнє завдання полягає в перегляді інфрачервоних знімків неба, зроблених під час місії NEOWISE, з метою пошуків об’єктів, що рухаються та можуть перебувати в околицях Сонячної системи. Загалом до ініціативи приєдналося понад 150 тис. осіб. На цей час їм вдалося ідентифікувати кілька тисяч раніше невідомих небесних тіл, включно з ультрахолодними коричневими карликами та білими карликами з кільцями.

Команда професійних астрономів вирішила використати результати Backyard Worlds для складання карти субзоряних об’єктів по сусідству із Сонцем. Для цього вони вибрали 361 коричневий карлик L-, T-, і Y-типу та оцінили відстань до них на підставі даних інфрачервоного телескопа Spitzer. Потім вони скомбінували отримані значення з результатами попередніх оглядів неба і побудували найбільш детальну карту просторового розподілу ІЧ-джерел. Вона охоплює 525 коричневих карликів, розташованих у радіусі 65 світлових років (20 парсек).

Коричневі карлики часто називають невдалими зорями. До цього класу включають об’єкти, маса яких перебуває в межах від 13 до 80 юпітеріанських. У їхніх надрах уже можуть іти деякі реакції термоядерного синтезу на основі ядер легких елементів, але їхньої маси все ще недостатньо для «підпалювання» основного ізотопу водню (протію). З найближчих до Сонячної системи семи великих об’єктів, гравітаційно не пов’язаних із Сонцем, три є коричневими карликами.