Астероїди можуть викликати швидкі радіоімпульси

Вчені запропонували нову версію того, як магнетари можуть породжувати швидкі радіоімпульси. На їхню думку, ці дивовижні явища відбуваєються тоді, коли нейтронна зоря розриває на шматки астероїди й вони збуджують її магнітне поле.

Швидкі радіоімпульси виникають на магнетарах
Швидкі радіоімпульси виникають на магнетарах. Джерело: phys.org

Магнетари та швидкі радіоімпульси

Вчені запропонували цікаву теорію щодо того, як можуть утворюватися швидкі радіоімпульси. Ці дивовижні явища виявили тільки у XXI столітті. Вони полягають у тому, що протягом лише кількох мілісекунд радіотелескопи чують надзвичайно інтенсивний сигнал. При цьому він вказує на виділення енергії, яка еквівалентна тій, що виділяється Сонцем упродовж тисяч років.

Деякий час вчені не могли зрозуміти, що є джерелом цих сигналів. Відносно недавно затвердилася теорія, що ці явища породжують магнетари, хоча дехто досі висловлює альтернативні припущення. Ці нейтронні зорі народжуються з надзвичайно потужним магнітним полем, яке зберігається достатньо тривалий час.

Вчені припускають, що швидкі радіоімпульси якось пов’язані з фактами зміни періоду обертання пульсарів. Причина цього явища досі незрозуміла, адже зазвичай цей час залишається незмінним протягом мільйонів років.

Астероїди

Нова теорія передбачає, що відповідальними за швидкі радіоімпульси є астероїди. Оскільки магнетари є рештками спалахів наднових, припускається що їх оточують залишки планетарних систем. А значить, космічного каміння навколо них має бути чимало.

Час від часу один з астероїдів може підлітати до нейтронної зорі достатньо близько, і її гравітаційне поле руйнує його. Оскільки все це відбувається всередині потужних магнітних полів, то в них виникає розрив та перез’єднання їхніх силових ліній.

Виникає щось схоже на сонячний спалах, тільки у багато разів потужніший, який ми й сприймаємо як швидкий радіосплеск і який призводить до зміни періоду обертання. Потім уламки астероїда мають падати на зорю. Вчені вважають, що ця подія також має породжувати імпульси, які ми досі не чули, але цілком можемо зареєструвати.