Апарат JUICE сфотографував Місяць на шляху до Землі

ESA опублікувала перші знімки, зроблені зондом JUICE під час подвійного гравітаційного маневру. На них можна побачити Місяць і сам космічний апарат.

Знімок Місяця, зроблений навігаційною камерою зонда JUICE. Джерело: ESA

JUICE зустрівся з Місяцем у ніч із 19 на 20 серпня. Апарат пролетів на відстані всього 700 км від його поверхні, після чого попрямував до Землі. JUICE досягне її вже сьогодні. Дистанція мінімального зближення з нашою планетою становитиме 6807 км. Космічний апарат пролетить прямо над Південно-Східною Азією і Тихим океаном, і його можна буде побачити в бінокль або телескоп.

Це рандеву є першим у складному ланцюжку гравітаційних маневрів, які мають розігнати JUICE до достатньої швидкості, щоб забезпечити його вихід на орбіту навколо Юпітера. Фахівці місії вирішили скористатися цією можливістю, щоб протестувати роботу інструментів зонда, зокрема і камер. Загалом навігаційні камери JUICE зробили кілька сотень знімків Місяця.

Наразі ESA опублікувала два оброблених знімки з навігаційних камер JUICE. Перше зображення демонструє південно-східну частину видимої сторони Місяця. У кадр потрапили Море Достатку, а також кратери Петавій і Лангрен.

Знімок Місяця, зроблений навігаційною камерою зонда JUICE. У кадрі також можна побачити антену його радара і Землю. Джерело: ESA

У центрі другого фото домінує 16-метрова антена радара RIME, завдяки якому JUICE зможе зазирнути під крижану поверхню супутників Юпітера. У лівій частині — місячний диск. Якщо придивитися, то у верхній центральній частині знімка можна побачити світлий півмісяць, що визирає з-за конструкції космічного апарата. Це — наша Земля.

Цікаво, що супутникові споттери й радіоаматори, які стежили за прольотом JUICE, перехопили телеметрію апарата і передані їм знімки, та на їхній основі створили власну анімацію. Вона дає змогу уявити, який вигляд проліт Місяця мав із борту JUICE.

With ~260 frames received from JUICE at Bochum @amsatdl overnight, here’s an animation of the full moon flyby from 2 point of views! 🙂

It seems the data can be RGB, so it should be quite nice for Earth data later. pic.twitter.com/MSgFi3Lqub

— Aang254 (@aang254) August 20, 2024

Варто зазначити, що, крім навігаційних камер, JUICE також фотографував Місяць і Землю за допомогою своєї основної камери. Очікується, що її зображення будуть опубліковані через кілька днів після завершення прольоту.