Апарат InSight доставлено до місця запуску

28 лютого на базі ВПС США Ванденберг приземлився вантажний літак C-17, який доставив марсіанську станцію InSight (Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport). Найближчими днями апарат буде вилучений із транспортного контейнера, після чого фахівці почнуть готувати його до запуску.

Апарат InSight вивантажують із літака. Джерело: NASA/JPL-Caltech/Lockheed Martin Space

InSight вирушить до Червоної планети в травні. Для запуску буде використана ракета Atlas V. Цікаво, що це буде перший американський міжпланетний апарат, запущений з бази Ванденберг. Раніше всі подібні місії NASA відправлялися в космос із мису Канаверал.

Тестування механізму розкриття сонячних панелей InSight. Джерело: NASA/JPL-Caltech/Lockheed Martin

Основним завданням місії стане вивчення тектонічної активності та внутрішньої будови Червоної планети. InSight має доставити на Марс два ключові інструменти: сейсмометр SEIS і зонд для вимірювання теплового потоку. Обидва прилади будуть вивантажені зі спускального модуля за допомогою роботизованої руки та встановлені на поверхні. SEIS має реєструвати коливання від марсотрусів і падінь метеоритів, що дасть змогу визначити рівень сейсмічної активності та особливості внутрішньої будови Марса. Що стосується зонда, то йому належить пробурити триметрову свердловину та виміряти кількість тепла, що виходить із внутрішніх шарів планети.

Insight в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Також апарат оснащений навігаційними камерами, магнітометром, датчиками для вимірювання температури, атмосферного тиску, швидкості вітру і парою мікрофонів. InSight отримуватиме енергію від пари сонячних панелей, що розгортаються. Місія розрахована на 2 роки роботи.